Facebook Atuk Banjar Masin

Ahad, Oktober 16, 2016

Masih lagi mahu bantu parti yang menentang RUU pindaan Akta 355?

......."Liow: MCA jamin RUU Hadi tidak akan dibahaskan
Alyaa Alhadjri Hari ini, 4:54 petang Hari ini, 5:00 petang
MCA hari ini berkata pihaknya akan memastikan rang undang-undang (RUU) ahli persendirian Anggota Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk meminda Akta 355 tidak akan dibahaskan di Parlimen walaupun telah disenaraikan sebagai perkara keempat dalam kertas aturan mesyuarat............"

Pada pandangan Atuk, parti MCA ni sudah pun tinggal 'nyawa ikan', tunggu masa nak mati. Sebenarnya ia masih hidup bernyawa semata-mata dengan bantuan umat Melayu/Islam.

Pada PRU yang lepas boleh dikatakan hampir disemua kawasan majoriti kaum kafir MCA kalah teruk. MCA hanya menang dibeberapa kawasan kaum kafir dan Melayu/Islam 50/50 sahaja. Ini bermakna Kaum Melayu/Islam lah yang memberi nyawa kepada MCA.

Malangnya, pemimpin2 MCA ni sudah lupa diri dan sangat angkuh. Sepatutnya mereka harus berdiam diri sahaja tentang pindaan RUU Akta 355. 

Perkara ini sedikit pun tidak melibatkan kaum kafir. Ianya diujudkan semata-mata bagi keperluan umat Islam sahaja. Pemimpin MCA seharusnya berdiam diri dan jangan masuk campur dalam hal ini jika masih lagi mahukan bantuan dari umat Melayu/Islam pada PRU yang akan datang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,