Facebook pejuang tokgajah46

Sabtu, Ogos 08, 2015

Duri Dalam Daging UMNO

Atuk dah lame juge tak buat sebarang posting selepas hari raye ni, bukan nye ade sebab ape-ape pun kecewali atuk cume nak rehat sebentar aje.

Sejak kebelakangan ni nampak nye keadaan politik tanah air semakin menjadi panas........  Ianye berlaku demikian semate-mate kerane ujudnya isu 1MDB. Perkare ni semakin bertambah kecoh apebile timbul pule cerite kunun nye RM2.6 bilion telah termasuk kan kedalam akaun Perdana Menteri.

Setelah disiasan dengan telus dan rafi, akhirnye terbukti RM2.6 bilion tu TIDAK dari 1MDB, ianye adelah dari sumbangan derme dari Timur Tengah. Pade pendapat atuk Perdana Menteri tidak melaku kan sebarang kesalahan dengan menerima sumbangan derme itu.

Sepatutnye Timbalan nye harus menyokong dan memperjelaskan kepade rakyat tentang perkare yang benar. Tetapi malangnye Timbalan ini nampaknye seakan-akan telah memberikan gambaran yang tak sepatutnye tentang perkare ini.

Nampaknye perkare ini semakin berlanjutan apebile jawatan Timbalan telah digugurkan. Ianye boleh lah di ibaratkan 'seperti duri dalam daging'. Sebelum 'duri' ini memudaratkan 'daging' dan akan menyebabkab bernanah, adalah lebih baik dan selamat 'duri' ini segere dicabut kan keluar.