Facebook Atuk Banjar Masin

Khamis, Julai 23, 2015

PAS sudah tiada pilihan lain kecuali.............

Hari ini atuk nak buat komen sedikit tentang perkembangan parti PAS masa kini.  Pada pandangan atuk, PAS ni dah nampak jelas keseorangan. Perkare ni terjadi semenjak PAS menyingkir kan DAP. Makna nye PAS sudah tidak berkawan lagi dengan DAP.

Perkare ni tidak terhenti disitu sahaje, nasib PAS bertambah malang apabile PKR pule 'takut-takut berani' mendekati nye. Hingga kini PKR masih tidak berani menyatakan pendirian nye sama ade menyokong atau menolak PAS.

Ape yang jelas kite lihat PKR lebih cenderong terhadap 'Gerakan Harapan Baru' (GHB) yang sedang di promosikan oleh bekas pemimpin2 PAS yang terkecewe. Kesimpulan nye kini PAS sudah tersingkir keluar dari Pakatan.

Berite mutakhir menyatekan bahawe DAP dan PKR sudah pun menubuhkan 'Pakatan baru' tanpa PAS, makne nye PAS tidak di pelawe masuk kedalam pakatan baru ni.

Pada fikiran atuk, PAS tidak boleh berjuang berseorangan dalam perjuangan nye untuk menegak kan Negare Islam. PAS harus berusahe untuk mencari teman baru demi mengukuhkan kedudukan nye demi perjuangan Islam.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,