Facebook Atuk Banjar Masin

Ahad, April 19, 2015

PRK Rompin: Datuk Hasan Arifin diumum calon BN

TIMBALAN Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mempengerusikan mesyuarat di pejabat UMNO Bahagian Rompin, Muadzam Shah. Turut kelihatan Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor (kiri), Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob (tiga dari kanan) dan Pemangku Ketua Umno Bahagian Rompin Datuk Hasan Arifin (dua dari kanan). – Foto Farizul Hafiz Awang

MUADZAM SHAH: Barisan Nasional (BN) sebentar tadi mengumumkan Pemangku Ketua UMNO Bahagian Rompin, Datuk Hasan Arifin, 62, sebagai calon Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Rompin.

Pengumuman itu dibuat Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang juga Pengarah Utama PRK Parlimen Rompin di Dataran Muadzam Shah, di sini. Turut hadir, Menteri Besar yang juga Pengerusi BN Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob; Setiausaha Agung BN, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor; dan barisan kepemimpinan UMNO Pahang dan bahagian.

Hasan yang berasal dari Kampung Ayau, Leban Chondong pernah menjadi Timbalan Menteri Besar dari tahun 1995 sehingga 1999. Beliau pernah menjadi Ahli Dewan Undangan (ADUN) Tioman dan Bukit Ibam selama empat penggal bermula 1990. PRK Rompin ditetapkan pada 5 Mei manakala hari penamaan calon pada Rabu depan.

PRK Parlimen Rompin diadakan berikutan kematian penyandangnya, Tan Sri Dr Jamaluddin Jarjis, dalam nahas helikopter di Semenyih, Selangor, 4 Mei lalu. Nahas itu turut mengorbankan lima yang lain, termasuk Ketua Setiausaha Sulit kepada Perdana Menteri, Datuk Azlin Alias.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,