Facebook Atuk Banjar Masin

Rabu, November 12, 2014

Kenape perlu 'ancam' tibaikan aje terus keluar si bahlol tu........

JPA ancam tarik biasiswa Fahmi

MALAYSIKINI


Aktivis Fahmi Zainol berdepan risiko hilang tajaan pendidikan daripada Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) kerana menganjurkan pidato Datuk Seri Anwar Ibrahim di Universiti Malaya.

JPA juga tidak senang dengan kenyataan “negatif” dan “provokatif” terhadap kerajaan dengan mengaitkan tindakannya dengan “Umbrella Revolution” Hong Kong dan rusuhan pelajar di Indonesia.

Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam Ruziah Shafei dalam surat bertarikh 6 November berkata, tindakan Fahmi melanggar terma perjanjian biasiswa yang ditandatangani pada 2011........


Ini yang atuk naik marah sikit terhadap pemerintah kite ni..... terlalu lembek lembut sesangat tentang menghadai sesuatu gegale buruk. Pade pendapat atuk perkare ni tak perlu diancam, tibaikan aje sibahlol tu kedalam longkang, buat ape susah2 terus menyimpan nye di kapus tu!

Pertame nye sibahlol ni dah hilang minat dan tumpuan nye untuk belajar. Kedua tentang sikap dan perangai nye yang buruk -tak mengenang budi, melawan pemerintah dan juge seakan menghasut pelajar2 yang lain untuk menentang pemerintah.

Paling buruk beliau juge telah melanggar terma perjanjian biasiswa nye. Dia patut sedar bahawe segale perbelanjaan nye tuntuk melanjutan pelajaran nye tu ditanggung oleh pemerintah.

Pade pandangan atuk die ni sangat tidak sesuai untuk berade di kampus kerane ianye akan mempengaruhi pelajar2 yang lain kearah gejale2 buruk. Negare akan musnah jike majoriti pelajar2 kite bersikap seperti itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,