Facebook Atuk Banjar Masin

Selasa, Ogos 26, 2014

Keputusan bijak dari PAS............

Monday, August 25, 2014

"PAS 'tunjuk belang'...13 ADUN Selangor tak tandatangan surat sokong Wan Azizah MB


Harap punya harap namun tak kesampaian.PKR tentu frust dengan game PAS ini.
Setakat ini hanya 30 Ahli Dewan Undangan Negeri Pakatan Rakyat Selangor dikatakan sudah tandatangani surat akuan sokong Datuk Seri Wan Azizah Ismail untuk jawatan Menteri Besar.

Mereka ialah 15 ADUN DAP,13 PKR dan 2 ADUN PAS yang 'korner baring' sokong Wan Azizah tempoh hari iaitu Saari Sungib (Hulu Klang) dan Hasnul Baharuddin (Morib).

Namun 13 ADUN PAS lain belum lagi tandatangan surat yang dikatakan diminta oleh PKR itu sebagai bukti sokongan solid untuk Wan Azizah..........."

Kali ni Tok sekali lagi kene terpakse memberi segale puji-pujian terhadap pemimpin PAS yang dah mule tunjukkan kebijaksanaan nye berpolitik. Kalini memang tiade barang sesiape boleh mengate kan PAS di cocok idung atau pun jadi tonggangan kepade mana2 parti sahabat bye.

Tok kate PAS ni bijak pertame nye kerane tidak tunduk lagi kepade mana2 pehak yang mengugut nye. Ke due nye PAS memang dah berani membuat keputusan berdasarkan prinsif parti itu. Yang paling Tok puji sikap pemimpin PAS ni apebile mereke telah membuat keputusan untuk menyerahkan kepade Baginda  Sultan untuk diperkenankan siape yang bakal menjadi Menteri Besar.

Tok sangat berharaf agar PAS terus bertegas dan tidak se kali2 takut pade sebarang tindakan atau ugutan dari mane2 pehak. Inilah mase nye untuk PAS membukti sikap dan pendirian tegas nye terhadap prinsif parti. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,