Facebook Atuk Banjar Masin

Sabtu, Mei 31, 2014

Pangkah memangkah dah pun bermule............


Tok dah agak lame juge tak up-date blok Tok Gajah46 ni, maklum le sedang sebuk dengan pengurusan di ladang. Kebetulan pule kali ni pilihan raya kecil pule diadekan di kawasan Tok iaitu di P76 Teluk Intan. Sedikit sebanyak kene juge turun untuk membantu rakan2 perjuangan Tok.

Seperti biase setiap kali di adekan PRU atau PRK rakyat di kejutkan dengan pelbagai pemberian dan hadiah. Perkare ni dah menjadi tradisi kebiasean. Ade juge yang anggap ini adelah rasuah, tapi sebenarnye ia adelah se mate2 hadiah dan sumbangan terhadap jase2 rakyat sahaje.

Kini proses pengundian sedang berjalan lancar, rakyat Teluk Intan sedang ber pusu2 menuju ke pusat2 mengundi untuk menentukan siape yang layak untuk menjadi wakil parlimen mereke. Kali ni persaingan nye sangat senget, manekan tidak ianye pertandingan antare lelaki 'tue' dengan anak dare.

Bagi Tok senang aje nak buat pilihan, ini perkare berkaitan kepimpinan negare make kite kene pilih wakil yang berumor dan berpengalaman dalam bidang pentadbiran baru le kene tempat nye. Anak mude tu ape yang dia tahu tentang pentadbiran negare?

Make dengan itu Tok haraf pengundi2 di Teluk Intan hari ini turun mengundi dan memilih calun yang lebih matang dan berpengalaman banyak tentang pentadbiran negare.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,