Facebook Atuk Banjar Masin

Isnin, Februari 10, 2014

Jangan dilayan esangat puak2 'pelampau' ni.............

Waytha akan letak jawatan timbalan menteri, senator sebab janji sudah dicapati

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, P Waythamoorthy akan meletak jawatan daripada semua jawatan dalam kerajaan dan Dewan Negara Isnin depan.

Penasihat Persatuan Hindraf Malaysia (PHM), N Ganesan berkata ia ekoran keputusan sebulat suara jawatankuasa pusat hari ini.

"Ya, benar, (Waythamoorthy akan berhenti)," katanya dalam satu mesej teks.


Menurut Hindraf Pulau Pinangf, Waythamoorthy dijangka meletakkan jawatan sebagai timbalan menteri dan senator pada hari Isnin.

"Ia ekoran BN telah gagal memenuhi janji-janji dalam memorandum persefahaman (MOU) di antara BN dan Hindraf."

PHM telah menandatangani MOU dengan BN sebelum pilihan raya umum 5 Mei 2013.
-malaysiakini-


Tok peratikan puak2 'pelampau' ni tidak pernah rase bershyukur dan berterime kasih diatas layanan2 istimewe yang telah diberikan oleh kerajaan terhadap mereke. Bak pepatah melayu, "Diberkan betis mahukan pehe pule". Begitulah keadaan nye, sentiase tidak berpuas hati walauape jue yang di berikan.

Tindakan ini se olah2 satu 'ugutan' dikale menjelang PRK DUN Kajang yang sedang hangat di perkatekan. Kerajaan BN tidak perlu risau ape2 pun tentang kekalahan atau pun kemenangan PKR DUN Kajang ni. Menang atau kalah pun ianye tidak memberi ape2 prubahan pun.

Tok berharaf supaye PM Najib jangan terpengaruh atau pun takut dengan tindakan timbalan menteri@senator yang kunun2 nye mahu meletak kan jawatan. Kalau die mahu meletak kan jawat yang di berikan tu biarkan saje. Kite tidak harus takut dan tunduk dengan kehendak2 dan desakan dari mereke tu.

Kite harus bersikap tegas dan bertindak keras kepade mane2 pehak yang bersikap suke menekan dan 'mengugut' kerajaan ape bile merasekan diri mereke tu 'sudah besar dan sangat ber harge'. Jike kite terus melayani kehendak2 mereke ni akhir nye kite juge yang akan merane..........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,