Facebook Atuk Banjar Masin

Khamis, September 05, 2013

Biarkan ianye berlalu...................

Dah lame juge agaknye Tok tak masuk kelaman blog, Tok agak sebok sikit diladang selepas hari Raye tadi. Nampak nye pare bloggers semakin bertambah meriah dengan terujud nye isu2 seperti filem 'The Village dan Tanda Putera, terkini ujud pule isu berkenaan pengurangan subsidi petrol dan diesel sebanyak RM0.20.

Hari ni nampak nye isu2 yang berkenean filem2 tu dah nampak semakin rede. Sudah tidak ramai lagi blogers yang berminat menulis tentang isu tu. Ape yang sedang hangat di perbincangkan sekarang ialah tentang pengurangan subsidi minyak kerete sebanyak due puluh sen.

Pade pandangan Tok hagre petrol dan diesel TIDAK naik, ianye cume pengurangan subsidi sahaje yang same seperti ape yang berlaku pade pengurangan subsidi gule baru2 ini. Ianye tidak akan mendatangkan ape2 kesan buruk kepade sesiape pun, sebalik nye ianye akan memudahkan pengurusan pentadbiran negare.

Ianye nampak jadi kecuh kerane di permainkan oleh kumpulan yang anti-kerajaan, mereke senghaje menimbulkan kekecuhan dan rase gelisah dikalangan rakyat. Ianye diolah se olah2 kerajaan Malaysia menyusahkan rakyat nye. Sebenar nye ape yang dilakukan oleh kerajaan tu ialah untuk kebaik kan rakyat.

Harge petrol dan diesel di Malaysia masih lagi termurah jike dibandingkan dengan negare2 dirantau Asia ini kecewali Brunai. Indonesia juge salah satu negare pengeluar minyak tetapi harge minyat di negare itu jauh lebih tinggi jike dibandingkan dengan Malaysia.

Seperti pengurangan subsidi gule dulu pun heboh juge, tapi akhir nye ianye sudah rede. Tok yakin kekecuhan pengurangan subsidi petrol dan diesel ni juge akan rede dan lenyap sedikit mase lagi. Buat mase ni kite biarkan saje kuncu2 yang anti-kerajaan tu lelalak ikut sesuke hati nye. Biarkan sahaje ianye berlalu............


1 ulasan:

  1. Jande berhias said:

    Ye !..HENSEM MACAM GAJAH !

    BalasPadam

, , , ,