Facebook Atuk Banjar Masin

Jumaat, Ogos 30, 2013

Jom ramai2 tonton filem TANDA PUTERA

Seperti mana tagline filem ini, akhirnya TANDA PUTERA bernafas di pawagan seluruh negara.


Abaikan sahaja si gila yang mahu menyekat tayang filem ini. Mungkin kerana kebodohannya, dia tak tahu bahawa filem TANDA PUTERA termasuk dalam SKIM WAJIB TAYANG.
Wajib Tayang : Skim Wajib Tayang

Peraturan-peraturan Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (Skim Wajib Tayang ) 2005 berkuatkuasa pada 23 Jun 2005. Skim ini diwujudkan bertujuan untuk menerima dan mempertimbangkan mana-mana filem tempatan atau filem usahasama untuk ditayangkan secara wajib didewan wayang gambar oleh pemamer

Pempamer hendaklah menayang filem yang diluluskan:
Selama empat belas hari berturut-turut; dan di dewan wayang gambar yang terbesar
Walaubagaimanapun penayangan sesuatu filem yang diluluskan boleh ditukar dari dewan gambar yang terbesar kepada suatu dewan gambar yang lebih kecil jika:
bilangan penonton adalah kurang daripada tiga puluh peratus daripada jumlah keseluruhan tempat duduk dalam dewan wayang gambar itu selepas empat hari pertama tayangan berturut-turut; atau
bilangan penonton adalah tidak kurang daripada lima belas peratus daripada jumlah bilangan tempat duduk dalam dewan wayang gambar itu selepas tiga hari pertama tayangan yang berturut-turut.
Jikalau bilangan penonton kurang daripada 15% pemamer bolehlah atas budi bicaranya menarik balik penayangan filem yang diluluskan
Pempamer hendaklah mengemukakan suatu laporan mengenai apa-apa pertukaran dewan wayang gambar atau penarikan balik mana-mana filem yang diluluskan kepada Jawatankuasa dan peserta dalam masa dua hari dari pertukaran tersebut.
Sumber : http://www.finas.gov.my/index.php?mod=wajibtayang

5 ulasan:

  1. Salam,

    Kawan2, kt mana nk tgk filem Tanda Putra ini di luar Pulau Pinang? Sampai bila tarikh penayangan filem ini di Cinema?? Siapa2 yg tau boleh tak senaraikan kt mana Cinema sekitar Kedah yang tayangkan filem ini? Jadual tayangan nak dapat di mana?
    Insya Allah saya nk tonton filem ini.

    Sekian, Terima kasih.

    BalasPadam
  2. Dah start semalam, di semua panggung wayang di Kedah.

    Sekian

    BalasPadam
  3. Malangnya di Barat - kena tunggu YouTube, utk. menonton Tanda Putera bernilai ini, atau video utk. dibeli!

    Sekrg. guano eng-BANGSAT dah putar belit - kononnya tak larang, cuma nasihat! Tahu pula takut si guan eng-BANGSAT ini! Kan dah ada bukti utk. PENDAKWAAN, dari notis larangan DAPBANGKAI kelmarin - jadi KDN mesti tetap terus SIASAT si PENGKHIANAT negara ini! Jgn. lepaskan - biar diajaq si CINA DAPBANGKAI/PKR yg. pikiaq, P. Pinang dan Selangor, dah jadi NEGARA mereka (bersama sekutu kuat mereka, PAP-Barat-Israel; tak payah tunggu TPPA lagi), mcm. S'pura! Masa mcm ini juga kita sedar - kenapa tiada pawagam Islam/Melayu ya? Patutnya perniagaan RUNCIT dan PAWAGAM Islam/Melayu mesti diTUBUHKAN dgn. meluas dan segera!

    Tujuan MENGHINA filem Tanda Putera ini ialah kerana Cina/Bukan Islam DAPBANGKAI/PKR (dan sekutu PAP-Barat-Israel mereka), amat benci kepada bapa YB PM kita, yang adalah BAPA KEMERDEKAAN/BAPA PEMBANGUNAN Islam/Melayu tercinta kita, Allahyarham PM Tun Abdul Razak Hussein dan Allahyarham TPM Tun Dr. Ismail Abdul Rahman, terutamanya selepas mereka menubuhkan DEB, FELDA, RISDA dan PETRONAS, demi memperjuangkan hak dan tanah PUSAKA BUMIPUTERA Melayu/Islam dan Bumiputera lain.

    Besar kemungkinan juga, BAPA-BAPA KEMERDEKAAN Tanah Melayu kita ini, Allahyarham-Allahyarham YB PM Tun Abdul Razak Hussein (bapa YB PM kita) dan YB TPM Tun Dr. Ismail Abdul Rahman, juga diracuni CIA-MI6-Mossad (keduanya di tahun 1973 dan 1976 di usia muda 50an, dari kanser termasuk Leukimia, yang juga sejenis kanser dalam darah atau tulang, dengan seorang doktor British yang SAMA. Kanser/sakit jantung dsbnya, juga telah dibuktikan sebagai MO utama penjajah Barat-Zionis diketuai CIA-MI6-Mossad untuk menghapuskan pejuang Islam/Bumiputera yang nationalis di “ Dunia Ketiga“ (dan sekarang terutamanya pemimpin Islam yang nasionalis) - sila lihat http://www.globalresearch.ca/the-cia-has-attempted-to-assassinate-50-foreign-leaders-including-chavez/5326864. (dan sekarang terutamanya pemimpin Islam yang nasionalis) - sila lihat http://www.globalresearch.ca/the-cia-has-attempted-to-assassinate-50-foreign-leaders-including-chavez/5326864.

    Bahkan saya syaki si Cina DAPBANGKAI yg. memulakan rusuhan 13 Mei '69, (rusuhan ini juga disyaki didalangi PAP-Gerakan-CIA/MI6/Mossad untuk menakluk terus seluruh Tanah Melayu - selepas mendapat S'pura) - lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, Wednesday, September 2, 2009: ....7. In a book entitled “The Israeli Connection: Whom Israel arms and why”, Benjamin Beit-Hallahmi (1988, pg26) wrote, “According to the CIA (1979), Singapore is the location of the main Mossad station in Asia. General Efrain Poran, a former military adviser to (Israeli) PM Begin, served a s Defense adviser to the Singapore Government (Kartin, 1984). In 1969, 45 Israeli advisers were on active duty in Singapore.”........

    Dan lihat Yahudi Zionis menghapuskan dalam pembunuhan beramai (Genocide) dan dalam penjara, sehingga sekarang, termasuk melalui racun kimia untuk menyebabkan kanser ke atas pejuang-pejuang nationalis Bumiputera Islam Palestin (dan kemungkinan besar juga Allahyarham Presiden Yasser Arafat, Bapa Kemerdekaan Palestin, diracuni Mossad). Kejadian sama menimpa Allahyarham Presiden Sukarno, Bapa Kemerdekaan Indonesia yang amat Nationalis anti Barat-Zionis (dan bukan Komunis - seperti yang difitnahkan oleh CIA-MI6-Mossad terhadapnya dan penyokongnya)- juga meninggal di tahun 1970 di usia 69 tahun, di penjara, setelah lebih 1 juta rakyat Bumiputera Indonesia yang Nationalis dibunuh dengan kejam, manakala Pres. Sukarno dipenjara selepas ditumbangkan oleh CIA-MI6-Mossad melalui rejim boneka Suharto – terutamanya selepas menubuhkan syarikat petroleum negara Indonesia.

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

    BalasPadam
  4. 939 pagi : panjang sgtla la lu tulis...x de sape yg nak baca....tapi lu org klu nk tgk TP juga jgn lupa tgk babak yg ada kete canggih tuu!!!...sport rim baik punye wa cakap lu..terror suhaimi baba...mmg dahsyat babak dia nie..!!

    BalasPadam
  5. 956PG: pale hotak hang. Pi balik jilat jubur tuan DAP ko tu.

    BalasPadam

, , , ,