Facebook Atuk Banjar Masin

Jumaat, Julai 19, 2013

Pilih PAS untuk ke syurga............


19 Julai 2013
Ketika Ramadhan, Nik Aziz gesa Kuala Besut pilih PAS untuk ke syurga
10 Ramadhan 1434 H. [MOD] -  

 Calon PAS Kuala Besut, Che Long berbual dengan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika kempen PAS pada 18 Julai. - 
Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abd Halim, 19 Julai, 2013.

"Kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Kuala Besut dihangatkan lagi dengan kehadiran Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang turut membantu kempen calon parti Islam itu, Endut@Azlan Yusof.
Nik Aziz dalam ceramah kempennya malam tadi menggesa pengundi Kuala Besut memilih parti komponen Pakatan Rakyat (PR) berkenaan, kerana Umno jelasnya menolak Islam dengan memilih semangat kebangsaan.

"Umno tolak Islam ambil kebangsaan, bela orang Melayu boleh bawa ke akhirat ke? Kalau Melayu boleh jamin masuk syurga ke?" katanya ketika berceramah di hadapan hampir 800 penyokong PAS selepas selesai solat Terawih semalam................."


Memang dah jelas dan nyate, pemimpin2 PAS dah kehabisan modal untuk berkempen. Sebenarnye sudah tiade lagi isu2 untuk mem buruk2 kan kerajaan BN yang mampu di ketengehkan oleh PAS. Kerajaan BN sudah pun menunaikan segale janji2 nye, rakyat sudah merasai kesenangan, kemakmuran dan ke amanan di bawah pemerintahan kerajaan BN.

Pade kempen PRK Kuala Besut pemimpin PAS berbekalkan air liur sahaje dan hanye mampu menjanjikan janji2 kosong.  Rakyat sudah bijak menilai parti mane kah yang benar2 mampu membele agame, bangse dan negare. Kerajaan BN pimpinan UMNO sudah benar2 membukti kan kejayaan nye memertabatkan agame islam dan bangse melayu.

Rakyat tidak mampu untuk mempercayai janji2 walau ape pun janji2 dari PAS. Rakyat tidak mudah akan termakan janji syurge dari PAS. Apekah kemampuan PAS untuk menjamin umat islam untuk ke syurge? Sedangkan parti itu sanggup bersengkokol dengan DAP yang terang2 anti islam. Janji PAS untuk menyediekan syurge kepade ahli2 dan penyokong2 nye hanye lah dongengan belake.

Walau ape jue janji2 dari PAS, sudah pasti umat islam tidak akan mempercayai nye selagi PAS sanggup bersengkokol dengan DAP. Pengaruh PAS semakin terhakis apebile ianye bersengkokol dengan DAP. PRU13 telah membuktikan bahawe umat islam telah menolak PAS. 21 kerusi parlimen yang di perolehi nye itu hanye dengan sokongan kafir. Selame ni hidup PAS boleh lah di katekan 'hidup segan dan mati pun takmau'. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,