Facebook Atuk Banjar Masin

Isnin, Mei 06, 2013

PAS kalah teruk kerane bersengkokol dengan DAP


Ramai `heavy weight’ PAS kecundang
Muda Mohd. Noor | May 6, 2013

Mohamad Sabu, Haron Din dan Husam Musa antara yang kalah selain kehilangan beberapa kerusi parlimen yang dimenangi pada tahun 2008.

 


PETALING JAYA: Beberapa tokoh besar PAS kalah dalam pilihan raya umum ke 13 ini, antaranya termasuk Timbalan Presiden, Mohamad Sabu di kerusi parlimen Pendang.

Timbalan Muryidul Am PAS, Datuk Harun Din kalah di kerusi parlimen Arau.

Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa pula tewas di Putrajaya, manakala Salahuddin Ayub kecundang di Pulai.

Dr Dzulkefly Ahmad gagal mempertahankan kerusi Kuala Selangor yang dimenangi pada 2008.

PAS juga kalah di Baling, Kubang Pasu, Jerai, Jerlun, Padang Terap dan Sik.

Parti itu juga kehilangan negeri Kedah yang dimenangi pada tahun 2008 kepada Barisan Nasional.

Nasib beberapa tokoh besar lain termasuk Naib Presiden Datuk Mahfuz Omar dan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul RAzak tidak diketahui.

Bagaimanapun, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menang di Marang; Datuk Nik Aziz Nik Mat (DUN Chempaka) dan Mujahid Yusof Rawa (Parit Buntar) serta Dr Siti Mariah Mahmud (Kota Raja).

Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor, Khalid Samad berjaya mempertahankan kerusi parlimen Shah Alam selepas mengalahkan Datuk Zukifli Noordin dari Barisan Nasional.

PAS juga merampas dua kerusi parlimen – Dungun dan Kuala Nerus- kedua-duanya di Terengganu dan Temerloh di Pahang melalui Nasrudin Hassan, Ketua Pemuda Pusat.

Parti itu juga kehilangan Kedah yang dimenangi pada tahun 2008 kepada Barisan Nasional.


Tok dah kate PAS dah buat silap kerane bersengkokol dengan DAP. Sekarang terime le akibat nye. PAS dah di tolak oleh kaum melayu/islam. Yang nampak jelas si DAP tu le yang untung, dengan sokongan dari PAS dan PKR, DAP dapat kekalkan P Pinang dan menambah kan lebih banyak lagi kerusi2 DUN dan Parlimen nye.

Tok ucapkan syabas dan berbanyak terime kasih kepade semue rakyat yang telah menyokong dan membantu kerajaan BN mengkalkan kuase memerintah negare.

21 ulasan:

  1. Haron Din kalah tak pe...boleh terus business jampi air

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jampi tasik atau sungai pahang eeeh laut china selatan sekali..

      Padam
    2. kutuk org agama tak baik.....mcmla bagus sgt

      Padam
    3. Dia dah lama jadi orang politik....

      Padam
    4. aku xsokong pas..tp jgn usik harun din...aku terhutang budi padanya..

      dan pada aku pegangan dia betul...yg bengkok ialah geng pro parasit tu..

      Padam
  2. Tulah keluar lagi fatwa-fatwa yang kurang tepat, berkerjasama ngan kafir, jadi kafir... Last-last berkerjasama PAS dgn DAP, pengundi mereka x nak undi sebab takut jadi kafir juga...

    T_T boleh ke mcm tu?

    BalasPadam
  3. Kita amalkan kehidupan SEDERHANA ,,,
    Kita tak amalkan hidup dengan pemberian PERCUMA ..
    Bersyukurlah dengan wujudnya SUBSIDI yang diwujudkan
    Maka KESEIMBANGAN kewangan dan pengaliran wang akan terus kekal baik.

    Insya Allah.. dan bukan Ini Kali lah

    BalasPadam
  4. kalau selepas ni najib terus memberikan peruntukan mega dinegeri/kawasan pembangkang ini merupakan undi terakhirKU buat BN.

    BalasPadam
    Balasan
    1. cukup setuju...

      Akujanji kena difikirkan kembali... Ini two-way agreement. UMNO jangan dok menghulur aje !!!!

      Padam
  5. Aku sokong anon 6.57.cukup cukup lah melayan cina ...dia orang dah sebulat suara menyokong dap...baik tolong orang asli dan kaum india selain bumiputra.buy chinese last....

    BalasPadam
  6. Ustaz Haron Din baiklah keluar PAS.
    PAS hanya untuk Anwarinas

    BalasPadam
  7. BN menang kerana undi orang melayu. Kami nak tengok oang orang cina diajar cukup cukup.
    Jangan jadikan bangsa melayu macam bangsa takde maruah. Hargailah undi kami orang melayu. Janaganlah merayu pada yang tak sudi.

    BalasPadam
  8. PAS dlm pakatan, serabut sgt.

    BalasPadam
  9. UMNO menang kerana Melayu banyak yang sokong, jadi tak payahlah nak bantu sekolah Cina lagi. Jadikan sekolah kebangsaan dengan segala kemudahan yang terbaik, yang rasa nak bagi kat sekolan Cina tu alihkan ke Sekolah kebangsaan. Biag melarat puak-puak ni. Susahkan urusan depa yang nak deal dgn federal gov

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul...tak payah dah nak tolong kaum cina!!!!!

      Padam
  10. Aku setuju.Jangan lagi layan puak ini.Adakah bn sanggup hilang undi daripada penyokong pada pru 14 nanti?Tinggalkan saja puak yang tak tahu mengenang budi ini, habis cerita.

    BalasPadam
  11. Aku sedih sebab pas hanya tunggangan dap untuk menang banyak kerusi dengan pertolongan undi melayu dari pas. Apa yang pas dapat?Hanya malukut tepi gantang.Habis pru pas hanya jadi pak turut kepada dap dan pkr.Adakah ini maruah melayu yang kita inginkan?Cukuplah kita menggadai maruah kita di bumi kita sendiri.Fikirkan bagaimana nasib anak cucu kita nanti.

    BalasPadam
  12. Alhamdullilah Mat sabu TEWAS ....Syukur Ya Allah.

    BalasPadam
  13. Bersatulah melayu demi maruah bangsa kita di tanahair kita sendiri.Buang segala hasad dengki.Ini rumah kita,adakah kita hanya ingin duduk di lantai sedangkan orang lain duduk di kerusi?

    BalasPadam
  14. Fahamilah maksud Surah Al-Kafirun. Orang-orang kafir hanya akan berpuashati dengan kita jika kita menyembah apa yang mereka sembah. Sudah menjadi kewajiban semua orang Islam mempertahankan kesucian Allah dan agama Islam. Jangan sesekali menyamakan Allah yang kita sembah dengan apa yang mereka sembah.

    BalasPadam

, , , ,