Facebook Atuk Banjar Masin

Khamis, Mei 30, 2013

Kemane haletuju PAS..............

 UMNO kekal tonggak Barisan Nasional (BN)apabila menjadi penyumbang terbesar kerusi Parlimen kepada parti gabungan itu pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

UMNO menyumbang 109 daripada 133 kerusi yang dimenangi BN. UMNO bertanding 120 kerusi kali ini.
Angka 109 kerusi itu menunjukkan peningkatan pencapaian sebanyak 23 peratus berbanding PRU 2008 apabila BN memenangi 79 kerusi Parlimen daripada 117 kerusi yang dipertanding. 

Tok langsung tak nampak di tahap mane kedudukan PAS dalam Pakatan Rakyat. PAS yang hanye ade 21 kerusi berbanding dengan PKR 30 kerusi dan DAP 38 kerusi, PAS cume boleh di anggap sebagai parti minoriti saje. Sudah 13 kali PRU di adekan, nampak nye setakat ni saje lah sokongan kaum melayu/islam terhadap PAS.

PAS tidak perlu jual mahal kerane UMNO pun tak kan sudi untuk melamar PAS. Cume Tok haraf PAS jangan terlalu sombong dan bongkak, PAS perlu imbau kembali tentang pengkhianatan kaum cine terhadap UMNO. Kaum cine memang bangse yang tidak tahu mengenang budi. Kalau anjing sekali pun tahu mengenang budi.

Mereke hidup bersame UMNO lebih dari 60 tahun, selame ni mereke telah di berikan peluang hidup bebas mengaut harte kekayaan negare. Kini setelah hidup mereke kaye raye, mereke inginkan berkuase pule. Mereke memang nye terase 'terkongkong' bersame UMNO di dalam kerajaan Barisan Nasional.

Kite tidak nafikan bahawe pemimpin2 UMNO telah berjaye mengongkong kaum cine dari menguasai kuase politik di Malaysia. Make hasil dari itu, mereke mule berhijrah keluar BN pade PRU12. Kaum bangse haramjadah ni memang bijak berpolitik, mereke sudah boleh bace bahawe PAS dan PKR boleh di jadikan kude tonggangan  nye.

Orang2 melayu/islam yang bijak sudah boleh tangkap niat jahat mereke menyokong PAS dan PKR. Make itu sebab PAS dan PKR telah di sisihkan oleh orang melayu/islam pade PRU13 yang baru lepas tadi. Kemenangan PAS sebanyak 21 kerusi dan PKR 30 kerusi tu hanye dengan bantuan kaum cine haramjadah.

Dua PRU yang lepas telah memberi gambaran bahawe kekuatan Pakatan Rakyat sudah berade di tahap maksima. PR sudah tidak mampu lagi untuk menambahkan kekuatan mereke. Kemungkinan besar pade PRU 14 nanti Pakatan Rakyat akan lebur jadi debu.

8 ulasan:

  1. umno jangan dok bangga sangat.menang pilihan raya melalui penipuan dengan bantuan SPR.Kalau tanpa bantuan dari Sabah dan Sarawak BN dan tumbang pon.Memang pemimpin UMNO lah yg memberi kekayaan kpd pemimpin cina selama ni.Tanah-tanah melayu kat bandar-bandar hahis dijual kepada tokeh-tokeh cina dengan bantuan pemimpin UMNO.Usahlah dok sebut sangat pasai nak tolong rakyat.MELAYU MEMANG MUDAH DI TIPU.Bagi BR1M Rm 500.00 terus buat U turn.Lepas ni Rm 1200.00 le pulak.HIDUP MELAYU.

    BalasPadam
  2. SETUJU..

    tsunami 2008 mmg.besar...2013 adalah penghujung tsunami mereka..

    cina dah tertipu dengan mat jubo...

    nak tengok pola sokongan kepada PR bertambah atau turun, kita tunggu pilihan raya kecil sepanjang 5 tahun nih!!

    gen2felda

    BalasPadam
  3. Kalau Anwar Ibrahim dan Kamu boleh BANGGA dengan Blackout 505 dia yang entah apa apa tu, terpekik terlolong macam orang gila tak bermaruah mengapa dan kenapa UMNO tak boleh bangga pulak? Tipu apa ke bendanya? Dah Kalah tu Kalah je lah..Black out pun DAP dah mengaku memang tak ada...Bangla pun penyokong PKR sendiri telah dibuktinya...Jadi Siapa yang PENIPU besar sebenarnya??? Dan SIAPAkah yang KENA TIPU..Yang bongok macam 9.35 lah....kena tipu se umur hidup..

    BalasPadam
    Balasan
    1. pr trpaksa buat penipuan sevav pr tau pru 13 peluang terakhir pr untuk menang aebab tu mcm2 cara pr buat sebab pr tau adalah mustahil pr kalahk BN .pr dpt merasakan pru 14 mungkin pr terkubur kerana rakyat dah sedar pr tin kosong


      Padam
  4. Tanpa Nama 9.45..

    hahaha nilah bangsa pencacai PAS rupanya.. terase pedas ye?? dlm duk bg peringatan pun masih bongok bodoh sombong. Kita tertipu dgn Cina tp PAS lagi bapak segala yg bodoh skrn sudah dibodohkan pun masih setia menjilat2 kaki DAP dan PR.

    UMNO boleh bangga jugak sbb menang 109 dr 120. SPR pun tolong menipu utk Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan jugaklah supaya PR menang?

    Lembu bodoh, bukti mana SPR menipu?? mana??? spender stopa kaleh putih tu ada jugak bukti.. china doll dgn jam omega tu bukti sgt jelas.. so mana bukti??

    bapak kau dulu pernah simpan betina kn? bro?? ngaku tak??

    BalasPadam
  5. Kapal Singh kata OVER MY DEAD BODY untuk negara islam.

    Ulama pas Nik aziz OVER MY DEAD BODY unutk perpaduan ISLAM

    FIKIR - FIKIRKANLAH

    BalasPadam
  6. Anom 9.45 ptg. Kalau nak mengulas tu cari fakta yang benar-benar. Jangan hanya menuduh BN Menipu, SPR menipulah dan berbagai-bagai tuduhan. Anda ada Bukti?

    Bukalah dada, bukalah hati dan bukalah minda jangan sentiasa kotor. Jadi fikiran tu tak keruan. Taksub membabi buta. Memang BN tidaklah sesuci dan tidak terhindar daripada gejala-gejala keburukan. Tetapi adakah PR begitu suci, dan tidak ada "bias" atau sikap pilih kasih?

    Fikir-fikirkanlah.....

    BalasPadam
  7. Anon 9:45

    Kau ni bodoh sombong!Video haram dr pemimpin PR yg terang2, berkualiti tinggi & sahih(disahkan oleh org yg tak berkepentingan) kau org selamba je kata TIPU! Air liur yg Anuwar & DAP jual mengatakan UMNO & SPR itu ini.....kau ckp...SAH BETUL! hahahaha..ni lah MELAYU!

    BalasPadam

, , , ,