Facebook Atuk Banjar Masin

Sabtu, Mei 04, 2013

Ape untung nye melayu berpecah politik........???

DAP@PAS@PKR

Kebijaksanaan cina berpolitik memberi kesan kebaikan dan keuntungan kepada mereka, sebalik nya telah memberi banyak keburukkan dan kerugian besar kepada kaum melayu/Islam.

Seperti kata2 Mat Sabu: "Setiap kali PRU diadakan, kaum cina bersatu, mereka menyokong satu parti sama ada MCA, Gerakan atau DAP."
Pada PRU12 yang lepas, mereka bersatu menyokong DAP. Mereka menjadi kuat jika berada dalam satu parti.

Malangnya, kaum melayu/Islam pula berpecah bila menghadap PRU, ada yang sokong PAS dan PKR. Paling malang lagi bila PAS dan PKR pula menyokong dan menambah kuatkan ladi kedudukan DAP.

Sekarang mereka sudah dapat berkuasa secara total di P Pinang. Walaupun PAS ada satu kerusi DUN, tetapi PAS tercampak seperti sampah hanyut. Kerana DAP sudah cukup kuat - bantuan PAS tidak diperlukan.

Di Negeri Perak, oleh kerana DAP tidak cukup kekuatan untuk memerintah secara total, maka PAS terpaksa mereka persetujui dilantik Menteri Besar. Sedangkan pada mula nya mereka berkeras tidak mahu PAS dilantik MB Perak. Baginda Sultan lah pada akhirnya memberi kata putus bahawa PAS mesti dilantik sebagai MB Perak.

DAP memang ada menyimpan niat buruk terhadap melayu/Islam. President nya sendiri telah berkata: "Langkah mayatnya dahulu kalau mana2 pehak mahu jadikan Malaysia Negara Islam". Adakah pemimpin2 PAS buta dan tuli?

Ini baru berkuasa memerintah sebuah dua negeri, kalau sampai memerintah negara, fikirkan apa akan jadi kepada kita?


Pada hakikatnya PAS tidak pernah mendapat sokongan padu oleh kaum melayu seperti sokongan melayu yang padu terhadap UMNO.

Pemimpin PAS sendiri mengetahui bahawa PAS cuma boleh laku di Kelantan sahaja. Senario di Kedah sama dengan yang pernah berlaku di Terengganu semasa Wan Mokhtar MB Terengganu. Oleh kerana rakyat Terengganu bosan dengan pimpinan Wan Mokhtar, maka mereka membuat undi protest jatuhkan nya. PAS menang , cuma untuk satu penggal sahaja. Hingga ke hari ini PAS gagal menawan kembali Terengganu dari UMNO.

Di negeri Kedah pula, kemenangan PAS se mata2 kerana pergolakan dalaman UMNO. UMNO mahu Tun AAB berundur. Sekarang Tun AAB sudah berundur - orang melayu Kedah akan kembali menyokong UMNO.

Di negeri2 lain, PAS memang tidak mendapat sokongan melayu. Kemenangan lima atau enam kerusi oleh PAS pada PRU12 yang lepas cuma dengan sokongan DAP sahaja. Di Sabah dan Sarawak, PAS langsung tidak diterima oleh semua kaum.

Pemimpin2 PAS bukan tolol, mereka bijak laksana belaka, mereka sudah sedia maklum tahu mengapa DAP sanggup membantu PAS. DAP memang ada agenda buruk yang tersembunyi. Akan tetapi pemimpin2 PAS sanggup mengkhianati agama dan bangsa kerana terlalu ingin berkuasa.

Orang2 melayu/Islam yang sedar akan niat buruk PAS ini harus menolak PAS. Membantu PAS sama juga membantu DAP.

4 ulasan:

  1. kepala butoh nenek kau lah orang tua nak mampos...

    kau dah tengok budak BN belasah budak Pakatan kat Ipoh..

    Jangan sembang la macam bodoh tak belajar

    dulu jadi penegtua ikut cable politik ke

    Mampos BN kali ni

    Gi mampos dengan kau orang tua

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang patut pun budak2 barua DAP tu di belasah,

      kalau Tok ade bersame pade mase tu pasti Tok pun akan ikut same membelasah budak2 suruhan DAP yang kurang ajo tu......

      Padam
    2. InshaAllah, BN akan pasti kembali berkuase dengan megah nye!

      HIDUP BN! HIDUP UMNO! HIDUP ISLAM DIBAWAH KUASE KEPIMPINAN UMNO YANG MAHE PERKASE!

      Padam
  2. Alangkah indahnya jika kedua-dua penyokong parti itu berkumpul mengajak orang sembanyang berjemaah. Kerana memperjuangkan sesuatu yg boleh berlakunya pergaduhan serupa itu, adalah lebih baik duduk di rumah membantu ibu bapa. Di manakah nilai Islam dan nilai Melayu kedua-dua penyokong. Sedih melihat anak bangsa Melayu sebegitu, di manakah anak2 kaum lain yang juga penyokong kedua2 parti, mereka duduk di rumah sambil berehat bersama keluarga dan ada yang bekerja melakukan sesuatu yang lebih berfaedah..Ya Allah, bantulah anak2 kaum Melayu agar lebih tahu menilai yang mana perbuatan merosakan diri dan yang mana membina diri. Amin.

    BalasPadam

, , , ,