Facebook Atuk Banjar Masin

Khamis, April 04, 2013

Pakatan Rakyat yang indah khabar dari rupe ..............

 Poster untuk tatapan umum

Tok yakin semue nye dah tahu tentang asal usul nye tertubuh parti 'PKR' ni. Boleh lah di kate kan semue nye pemimpin yang melayu tu berasal dari 'orang buangan' UMNO. Dan yang bukan melayu tu boleh di katekan dari MCA, Gerakan atau pun MIC.

Parti Keadilan Rakyat ni kalu nak di samekan dengan Parti Semangat 46 yang dah lame berkubo tu pun boleh juge. Kalu nak di kire persamaan nye memang le banyak, cume ade sikit, S46 dah pun tumpo, mungkin PKR ni pun tak lame lagi akan ikut juge jejak langkah S46 tu.

Tok yakin, PRU-13 inilah yang akan pasti menamatkan riwayat hidup PKR ni. Kalau nak kire dah mati, memang dah lame pun PKR ni dah pun mati. Sebagai contoi nye di kawasan kediaman Tok ni tak pernah pun terdengar ade ujud nye ape yang diname kan 'ranting' atau pun 'dahan' PKR.

Selepas PRU-12 yang lalu, langsung tidak pernah terdengar sebarang ape2 aktiviti yang di jalankan oleh PKR di kawasan Tok ini. Yang ade hanye dari PAS sahaje. Yang Tok ade kenal cume seorang sahaje ahli PKR yang pernah menjawat jawatan 'ketua kampung' atau penghulu semase PR berkuase sementare dulu. Bekas 'ketue kampung' PKR ni sendiri mengakui bahawe 'ranting' PKR di sini sudah 'mati'.

Dalam tinjawan Tok, 'ranting' PKR ni cume hidup menempil di bawah ketiak PAS sahaje. Sebagai contoh, kalu ade pemimpin PKR yang mahu datang berceramah make unit2 amal PAS sahaje yang berusahe menjayakan nye. PAS se olah2 sudah menjadi pencacai pemimpin2 PKR.

1 ulasan:

  1. Mangsa terbaharu Nuar brahi adalah chua jeng Meng..disebabkan terlalu percaya kepada Nuar brahi serta sikap putus asa dengan MCA..dia joint PKR tetapi setelah puas dia dipergunakan ...kini dia dibuang bagaikan sampah tak berguna...so ingatlah wahai warga baru PKR..lihat sahaja lah dan renung kembali:-
    1. kenapa bekas rakan dan pejuang bersama nuar dizaman reformasi yang sanggup menghuni penjara kerana mempertahankannya insaf dan lari menggunakan nuar.
    2. kenapa para peguam yang membela nuar bagi kes liwat kali pertama dulu dah lari daripada menjadi peguambelanya sewaktu kes liwat kedua.
    3. kenapa nuar brahi tidak berani menyaman semua rakan lama nya yang mendedahkan semua perlakuan jahat nuar...sedangkan dia merupakan pakar didalam saman menyaman.
    4. Sekiranya benar dakwaan anuar video sex dan liwatnya itu satu konspirasi yang dilakukan oleh UMNO...kenapa dia rela dan embiarkan diri dipergunakan serta kenapa tiada video sex lain melibatkan penentang UNMO saperti nike ajis, guan eng, kit sia ataupun OKU singh..bukan ke kalau lebih mudah UMNO mencipta video sebagaimana terdapatnya video nuar brahi..jawpannya kalau tak benar, perkara ini tidak akan berlaku.

    BalasPadam

, , , ,