Facebook pejuang tokgajah46

Khamis, Februari 14, 2013

Maruah bangsa Melayu dan agama Islam.....


Salam kepade semue rakan2 yang sebangse dan seagame. Tok agak dah lame juge tak menjenuk laman2 blog kerane kesebokan dan juge faktor kesehatan. Maklum aje le dah lanjut usie, kesehatan pun selalu tergangu, terlebih kene matahari pun demam, terlebih kene hujan pun boleh demam juge.

Walaupun ade yang bantu kerje2 di ladang, sesekali kene jenguk2 juge, kalu dak deme tu semendang monteng aje. Arini Tok takndak borak panjang, ceme nak sentuh sikit tentang kesah perayaan Tahun Baru Cine di Pulau Pinang yang baru lepas ni.

Tok sangat2 terkilan dan berdukecite tentang ape yang di katekan telah berlaku kepade PM Malaysia yang kite sangat kasihi tu.  Setelah Tok meneliti melalui laman2 blok yang anti kerajaan dan juge blok2 yang pro kerajaan, Tok dapati perkare yang menimbulkan kemuskilan tentang insiden tu.

Sebeno nye telah berlaku sedikit kesilapan oleh penganjur program tersebu. Sepatut nye PSY tu di beritahu terlebih dahulu tentang ade nye program mengaul 'yee sang' ber same PM. Malang nye pehak penganjur terlupe memberi tahu nye terlebih dahulu, make timbul lah satu kekecuhan yang tidak senghaje terjadi.

Tentang laungan PM, 'Are you ready for BN?' tu memang berlaku sabotaj oleh penyokong2 dari Pakatan Rakyat. Mereke ni terdiri dari ahli DAP dan PKR yang anti melayu/Islam. Mereke senghaje datang ber ramai2 se mate2 untuk mengaibkan PM kite.

Pare bloggers yang pro PR sangat teruje dengan insiden buruk ni, mereke memperheboh kan dan mempebesarkan perkare yang sangat kecil ni. Mereke terlupe bahawe yang jadi mangse penghinean tu ialah orang pemimpin utame melayu yang beragama Islam.

Sepatut nye kite yang sebangse dan seagame ini harus berase terguris di hati dan marah kepade bangse kafir yang menghine pemimpin Islam di negare kite ini. Walaupun kite tidak sehaluan dalam berpolitik, tetapi kite seharusnye bersatu jike bangse kite yang se agame di hine oleh kaum kafir.

Tok haraf semue anak2 cucu cicit Tok sedar tentang penting nye mempertahankan bangse, agame dan negare. Marilah kite tolak parti2 yang tidak berhati perut, sanggup menghine bangse nye yang beragame Islam. Tambahan pule yang di hine itu ialah seorang Perdane Menteri di sebuah negare Islam iaitu Malaysia.