Facebook Atuk Banjar Masin

Sabtu, Januari 26, 2013

Ini bukti PAS semakin di tolah melayu/Islam ...............


SABTU, 26 JANUARI 2013

PAS sedia letak calon bukan Islam dalam PRU13
Bernama

PAS sedia meletakkan calon dari kalangan bukan Islam mewakili parti itu bertanding pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 akan datang, kata Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Beliau berkata calon bukan Islam akan dipilih dalam kalangan ahli Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) yang juga merupakan sayap parti itu.

DHPP didakwa mempunyai keahlian seramai 35,000 orang di kalangan bukan Melayu dan bukan Islam.

Tuan Ibrahim berkata Majlis Syura telah membenarkan bukan Islam bertanding atas tiket parti itu.


Tok dah kate dah, PAS ni memang dah nak tumpo! Ade ke nak letak calun kapior suruh orang Islam pangkah PAS? Memang tak logik langsung. Ape, dah tak de sangat ke calun nye yang beragama Islam?

Oooo, agak nye deme ni nak letak kan calun kapior nye tu di kawasan majoriti kaum cine ye? Ape deme tu ingat DAP tu bodoh? Kalau PAS nak letak kan calun kapior nye di kawasan majoriti cine, PAS kene langkah mayat DAP terlebih dahulu.

Kawasan majoriti kaum kapior semunye dah di monopoli oleh DAP atau PKR. PAS jangan haraf nak cube memasuki kawasan2 yang dah di monopoli oleh DAP dan PKR tu. Di kawasan majoriti kaum melayu/Islam pun PAS belum tentu menang.

Ketue Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man ni dah bincang ke atau belum dengan Karpal Singh tentang niat murni nye tu? Kalau dah bincang, Tuan Ibrahim kene le langkah mayat si Karpal tu dulu.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,