Blog Anda Pasti Tersenarai Ke dalam Blog List Tok Gajah

iklan

iklan

iklan

iklan

Isnin, Julai 16, 2012

Langkah bijak MB PAS, Kedah.


Tok rase tak de ape salah nye kalo MB Kedah ni teringin sangat nak memiliki saham FGHV tu. Sebab nye MB ni bijak orang nye, tak le sedungu se setengah pemimpin PAS yang sentiasa idup nye membangkan memanjang aje. Semua nye ape yang kerajaan BN buat tak kena dan salah belake.

Tapi Tok tau kebijaksanaan MB Kedah ni dah melebihi kebijaksanaan nye jika di bandingkan dengan si dungu PAS Pusat dan Ketua Penerangan PAS Johor tu. Ade ke di suruh jual kan balik saham tu? Benda yang boleh mendatangkan keuntungan nak di tolak, betoi2 bodo.

MB ni tahu bahawa saham FGHV ni sangat menguntungkan, lagi pun dia yakin bahawa ini adalah satu pelaboran yang bijak. Orang tua memang banyak pengelaman, beliau boleh membaca masa hadapan tentang kemajuan FGHV, jika hari ni harga nye RM4.55 mungkin dalam masa beberapa bulan lagi ianye akan melonjak hingga 10 kali ganda.

Jumaat, Julai 13, 2012

XPDC Hijau DUN Sg Manik : Tikus disebalik labu....


Pade posting yang lalu Tok ade juge sentuh sedikit2 tentang DUN Sg Manik, Teluk Intan, Perak. Kebetulan Tok tinggal berhampiran DUN Sg Manik. Tiap2 hari Tok berada di gerai mee Wak di parit 1B berihat untuk minum teh. Tok ke sini kerana ade memiliki se kangkang dua kangkang kera sawah padi. Sekarang musim membajak sudah bermule.

Tok ade terdengar sembang2 dari penduduk di kawasan ni menyatakan 'perperangan saraf' sedang berlaku antara PAS dan PKR kerana merebut kerusi DUN Sg Manik. Pada PRU12 yang lepas kawasan DUN ini di beri peluang kepada calun PKR dan tewas.

Sekarang PAS ade alasan untuk mengambil aleh kawasan DUN ini dari PKR dengan sebab2 PKR pernah di tewaskan. PAS anggap sangat adil jika DUN ini di serahkan kepada PAS, kerana PKR diberikan kerusi parlimen sekali lagi pada PRU 13 nanti. PAS anggap sangat tidak adil jika PKR menguasai ke dua2 nya.

Sebenarnye XPDC Hijaukan DUN Sg Manik yang di adakan pada 8 Julai tu se mate2 tanda protest dari PAS untuk beri isyarat kepada PKR supaya DUN Sg Manik di serah kan kepada PAS. Perkara ni di anggap benar kerana tidak ade seorang pun wakil dari PKR yang menyertai XPDC tu.

Selain dari itu, ade juge kedengaran perbualan bahawa jika PKR berdegil tidak mahu mengalah, maka penyokong2 PAS akan boikot dan tidak akan turun mengundi pada PRU13 akan datang ni. Cerita ni Tok terdengar sendiri dari mulut se orang ustaz@imam yang tinggal di parit 4A.

Sambung ceritanye lagi, penyokong2 PAS mahu ajar ke sombongan PKR sehingga hilang wang pertaruhan nye. Ini tidak mustahil jika penyokong PAS memangkah UMNO sebagai undi protest. Hari ni kedudukan UMNO yang sememang nye sudah kuat, make ianye akan ber tambah2 kuat lagi.

Khamis, Julai 12, 2012

Pakatan Rakyat perjuangan tanpa haluan...............

Kemane arah tuju pemimpin2 PAS ni?

Tok langsung tak nampak apekah yang mahu diperjuangkan Pakatan Rakyat untuk membela nasib mase hadapan kaum melayu/Islam. Kebanyakan orang melayu/Islam tidak sedar bahawa melayu/Islam di tekan oleh kaum mate sepet ni semenjak dari mule mereka ujud di tanah air kite ni. Setiap ringgit dan kupang yang ade pade kite pasti akan terlepas ke dalam genggaman mereka.


Objektif utame kaum mate sepeti ini ialah membantutkan ekonomi melayu/Islam dan seterus nye menguasai pule kuasa politik melayu/Islam. Ekonomi melayu terus terbantut walau pun kerajaan UMNO telah berusaha ber sungguh2 membangunkan nye dari kite di bebaskan dari penjajah British. Kaum mate sepet ni lah yang menjadi petualang utame membantutkan ekonomi melayu/Islam.


Kerajaan BN yang di terajui oleh UMNO tidak putus ase dan terus membantu membangunkan ekonomi kaum melayu/Islam. Hari ini sudah nampak jelas hasil usaha UMNO ni sudah berjaya sedikit demi sedikit membangunkan ekonomi melayu/Islam ketahap yang lebih selesa.


Walaupun ekonomi melayu/Islam masih belum berada di tahap yang memusakan, se tidak2 nye kite masih lagi dapat mempertahakan kuasa politik melayu/Islam. Sekarang kite dah nampak dengan jelas bahawa kaum mate sepet ni sudah mula mahu membantut kan kuasa politik melayu pule. Kaum mate sepet ni sudah berjaya mempengaruhi pemimpin2 PAS dan PKR untuk menjayakan misi nye membantut kan kuasa politik melayu.


Kite boleh anggap PAS dan melayu dalam PKR pengkhianat melayu. Pemimpin2 PAS sedar dan tahu bahawa kaum mate sepet ni sudah bersatu dalam sebuah parti yang di namakan DAP. Parti DAP ni memang sudah di ketahui umum tentang anti Islam nye.


Sekarang PAS, PKR dan DAP ni dah bergabung dalam Pakatan Rakyat. Orang2 melayu yang sanggup bersengkokol dengan DAP ni sememang nye pengkhianat agama, bangsa dan negara. Orang2 melayu akan musnah bersama agama Islam nye jika Pakatan Rakyat ni berjaya merampas kuasa pemerintahan negara.

Ape perlu nye orang melayu/Islam menyokong PAS yang sanggup mengenepikan Islam untuk ambil hati DAP? Dan juge ape perlu nye melayu?Islam menyokong PKR yang tidak pernah menyatakan pendirian nye tentang menyokong negara Islam yang kunun nye mahu di perjuangkan oleh PAS.

Sekarang orang/Islam sudah tiada pilihan lain kecuali mesti bersatu dalam sebuah parti iaitu UMNO. Hanye UMNO sahaja yang mampu mempertahakan kuasa politik melayu/Islam.

Rabu, Julai 11, 2012

PRU 13 Pakatan Rakyat tawan negeri Perak?



Tok yakin rakyat negeri Perak tidak mudah terpedaya dengan ceramah2 Pakatan Rakyat terutame nye PAS. Rakyat negeri Perak sedo sesangat tentang kedudukan bilangan EXCO negeri semase negeri Perak di perintah oleh PR. Kalau sekali pandang pun kite dah boleh tahu siapa yang sebeno nye lebih berkuasa di negeri Perak.
 Tok mintak semua peratikan muke2 EXCO negeri Perak ni, berape kerat aje yang melayu nye? Tok tak dapat bayangkan ape yang akan berlaku jika sekira nya PR dapat terus berkuasa di negeri Perak. Tentang mane yang orang2 PAS boleh kate pemerintahan PR tu baik dan sesuai bagi memerintah negeri Perak.


Cube le kita bayangkan pule bila perkara yang sedemikian berlaku pule di peringkat persekutuan. Walau pun PM nye melayu tapi semua jawatan2 menteri yang penting di pegang oleh kaum mate sepet ni ape akan jadi kepada nasib orang2 melayu.


Yang kat atas ni pule ade sedikit cerita tentang negeri P Pinang. PAS banyak membantu rakan2 nye dari PKR dan DAP untuk menawan P Pinang, malang nye PAS di anjing kurap kan oleh DAP. Tidak ade sebab kenape DAP tidak mahu masuk kan PAS ke dalam EXCO negeri tu. Kerana PAS ade se orang ADUN nye yang layak.

Kepade para penyokong PAS sedo le sikit tentang perangai buruk pemimpin2 DAP dan PKR ni. Jangan salahkan sesape bila kerajaan PR tumbang di negeri Perak. PR negeri Perak tumbang kerana dua orang ADUN PKR dan seorang ADUN DAP lompat keluar PR.

Same ade tiga orang tu di rasuah atau tidak itu tidak penting, yang nyata mereka tu dah khianati PR. Yang terima padah nye MB PAS dan penyokong2 PAS. Tok tak pelek bila tiga ADUN tu lompat keluar. sebab nye yang sorang tu DAP dan yang dua lagi tu memang berasal dari keturunan UMNO yang dah terbuang.

Tok yakin sesangat pada PRU 13 akan datang ni orang2 melayu tidak akan mengulang lagi kesilapan yang di lakukan pada PRU 12 yang lepas.

PAS kecut telo ngan natang ni..................


PAS memang takut ngan 'menggali murtad' ni (dah tak berserban). Sebelum ni si menggali ni ade sebut tentang anti negara Islam, PAS buat2 jadi bodoh kunun nye itu cume pendapat peribadi si menggali tu aje. Kemedian si menggali ni sebut pule tentang anti hukum hudud, pun PAS tongong ni kate itu pendapat peribadi nye juge.

Sekarang si menggali ni sebut pule tentang PM bukan melayu - maksud nye cina, hindu atau menggali boleh jadi PM Malaysia. Sebeno nye di zaman dulu2, semua 'natang2'(DAP) ni tak berani menyalak tapi semenjak dua menjak ni bila PAS mengenepikan perjuangan Islam nye dan menyokong natang2 ni, make si natang2 ni dah mule berani me nyalak2 macam anjing gile.

Tok memang dah agak dah bila PAS bersengkokol dengan natang2 ni PAS kecut telo. Sebab nye bukan ape, takut tak dapat sokongan natang2 ni. Kan ke Tn Guru Nik Aziz ade kate dia sanggup ber sahabat ngan setan asalkan boleh menolong nye menjahanam kan UMNO.

Para pemimpin2 atasan PAS ni semua nye tahu dan sedo bahawa sokongan natang2 ni terhadap PAS tidak jujur dan ikhlas. Semua natang2 ni anti Islam, mane mau nye suke ngan Islam. Tapi pade pandangan Tok, natang2 ni cume sokong 'islam PAS' bukan nye kepada Islam yang se beno2 nye.

Natang2 yang dah nyate anti Islam nye ni memang pandai berlakun, natang2 ni bijak sembunyikan anti melayu nye. Sebeno nye natang2 ni memang bencikan Islam dan melayu. Itu lah sebab nye natang2 ni terang2 tidak suke negara Islam dan tidak mahukan PM melayu.

PAS, talian hayat PKR


Tok yakin PKR pasti menerima nasib yang same seperti nasib parti Semangat 46 yang dah lame berkubor tu. Alasan Tok kate begini berdasarkan perhatian Tok tentang perkembangan di bahagian ranting2 PKR terutame nye di daerah Tok.

Daerah Tok ni berada dalam kawasan Parlimen Pasir Salak dan kawasan DUN nye Sungai Manik. Tok boleh katekan bahawa PKR di kawasan Tok dah lame mati meragan. Ini berdasarkan dari cerita ketua ranting nye sendiri. Dengo cerita nye PKR kawasan DUN Sg Manik tak pernah bermesyuarat sejak dari lepas PRU12.

Boleh di kate kan semua ranting2 PKR langsung tidak ade menganjurkan ape2 aktiviti selepas Mustafa Kamil di gugurkan. Penyokong2 nye pule dengan care diam2 dah kembali menyokong UMNO. Walaupun Anwar Ibrahim ade datang ceramah, itu pun di anjurkan oleh PAS.

Sebeno nye PKR tidak ade pentas atau penganjur ceramah nye sendiri. Cume PKR dapat menumpang berceramah diatas anjuran PAS sahaja. Make tidak hairan lah bile kite tengok yang hadir tu boleh di kate kan semua nye ber kepiah putih. Makna nye penyokong2 PAS aje, mungkin ade seko dua penyokong2 dari PKR.

Ade juge kedengaran suara2 subang dari penyokong2 PKR mempertikaikan wang kutipan derma jihat ketika Anwar Ibrahim ade berceramah. Yang ikut same berceramah Anwar Ibrahim, tapi wang derma jihat semua nye masuk kedalam tabung amal PAS.

Tok ade bertanya hal ni dengan sahabat PAS, jawapan nye mudah aje, PKR langsung  tak buat ape2 pun jadi tak de sebab mereka menerima ape imbuhan. Lagi pun dewan ceramah tu PAS yang punya. Sebenar nye PAS dan PKR ni tak pernah sebulu. PAS tahu dan sedar bahawa semua ahli2 dan penyokong PKR berasal dari UMNO.

PKR memang kantoi jika tidak mendapat sokongan dari PAS.  

Isnin, Julai 02, 2012

Peringatan Tok Gajah

PRU 13 pasti akan di adakan pade bila2 mase saje. Di sini Tok dah banyak kali ingatkan anak2 dan cucu2 Tok supaye ber hati2 dan berwaspade tentang dakyah dan tipu helah dari pemimpin2 Pakatan Rakyat yang tak pernah sepakat tu. Deme tu nampak sepakat pade zahir nye sahaja, tapi dalam batin nye ber musuh2 han   aje.

Hadi Awang tu kunun nye memperjuangkan islam, Lim Kit Siang memperjuangkan kafir dan Anwar Ibrahim tu Tok sampai hari ni pun tak tau ape yang di perjuangkan nye - islam idak kafir pun idak juge. Setahu Tok perjuangan Anwar Ibrahim ni hanye untuk menjadi PM aje. Tok tak kate dia tu tak boleh jadi PM, cume dia tu tidak layak aje.

Sebeno nye negara kite Malaysia ni sedang berada dalam posisi yang amat baik - aman, makmur dan maju. Ini lah hasil dari kejayaan pemerintah  kerajaan BN yang di terajui oleh UMNO. Boleh di kata kan bahawa Malaysia ni negara yang termaju di tenggara Asia. Bukti yang nyata ber duyun2 rakyat dari negara2 jiran datang ke Malaysia untuk cari makan di sini.


Di sini Tok tak perlu ceritakan lagi tentang kehidupan rakyat Malaysia, kerana kite semue sudah sedia maklum tahu. Yang sedikit susah atau miskin tu memang tidak boleh di elak kan. Di negara maju yang mane tidak ade rakyat yang miskin? Di negara yang termaju seperti Amerika pun masih ade rakyat nye yang miskin.


Kesimpulan nye, Tok peringatkan supaya menjage dan meneruskan kesenambungan pemerintah yang telah terbukti berjaye menjadikan Malaysia sebuah negara yang maju, aman dan makmur. Negara pasti akan hancur dan musnah jika tiga pemimpin2 PR ni mengambil aleh pemerintahan negara.