Blog Anda Pasti Tersenarai Ke dalam Blog List Tok Gajah

Tok Gajah46 on Facebook

iklan

iklan

iklan

iklan

Rabu, April 25, 2012

Tindakan tegas harus di ambil...............~~~~~

Tok peringakan kepada semua rakyat yang setia kepada raja dan negara nye. Ape perlu nye berdemo membuang mase, tenaga dan wang ringgit saje. Sebenar nye perbuatan yang sis2 ni cume merugikan bangsa sahaja. Semua orang tahu dan sedar bahawa negara Malaysia ni adalah antara negara yang ter baik dari segi pemerintahan nye, kedudukan ekonomi nye dan keamanan nye.

Malang nye masih lagi ujud juge manusia yang busuk hati, hasat dengki dan tidak kenal erti kesyukuran. Manusia jenis ini walau ape sahaja di berikan ianye akan tetap tidak berpuas hati, jika semua daratan ni di jadi kan emas, intan dan berlian sekali pun mereka akan masih mahukan yang lebih dari itu.

Kerajaan yang memerintah seharus nye lebih tegas dalam menangani kumpulan manusia jenis ini. Gunakan segala kuasa yang ada untuk membenteras gejala buruk ini. Jika pehak berlembut dan mengalah makan mereka akan semakin berani dan bertambah sombong.

Sudah sampai mase nye bagi pehak pemerintah untuk mengambil satu langkan yang berkesan dengan menahan semua ketua2 yang bertanggung jawab menganjurkan demo haram ni. Jika gagal, ianye akan terus berlarutan tiada pengakhir nye. Keharmonian negara akan tergugat, ekonomi terbantut dan hidup rakyat sensara.

Isnin, April 23, 2012

Kedodohan PAS Kepintaran DAP

Pade fikiran Tok, pemimpin2 PAS ni tahu DAP menyokong nye bukan kerana perjuangan PAS tetapi se mate2 untuk mendapatkan sokongan undi sahaja. Sebalik nye PAS juge sanggup berkerjasama dengan DAP juge kerane mahukan sokongan undi juge. Jadi nye kerjasama antara PAS dan DAP ni same sekali tidak ade ke ikhlasan nye langsung.

Pada zahir nye PAS nampak bertambah kuat dengan sokongan dari kaum bukan melayu/islam. Malang nye apa bila PAS bersuara sedikit sahaja tentang perjuangan negara Islam nye, DAP dengan lantang menentang nye. Jadi PAS terpaksa batalkan cita2 negara Islam nye kerana takut hilang sokongan dari kafir.

Hari ini PAS bukan lagi parti yang memperjuangkan atau mempertahan kan Islam. PAS benar2 sudah jadi parti sekular. PAS telah gadaikan Islam demi mendapat sokongan DAP. Cume pencacai2 dan penyokong2 nye yang dungu dan bangang saje yang masih lagi belum dapat faham tentang perjuangan PAS hari ini.

Dalam bab kerjasama atau lebih manis disebut bersengkokol ni, ianye lebih menguntungkan DAP. Sebab nye hampir semua kaum cina sudah bersatu dalam DAP dan ianye di sokong pule oleh PAS make bertambah kuat lah kedudukan politik kaum cina di negara kite ini.

Di sebalik itu politik kaum melayu/islam menjadi lemah kerana perpecahan nye kepada dua satu menyokong kerajaan dan yang satu lagi menyokong pembangkang. Walaupun melayu/islam yang menyokong pembangkang ni bilangan nye kecil sahaja, sedikit sebanyak ianye telah menjejaskan kedudukan kuasa politik melayu/islam.

Tok haraf orang2 melayu sedar keadaan ini, berhenti lah menyokong PAS yang dah sesat tu.

Ahad, April 22, 2012

Parti perkauman ....................


Tok nak tanye sikit. Selamat ke orang melayu/Islam jika Pakatan Rakyat memerintah? Bila Tok terpandang aje kat carta yang di atas ni, kecut perut rasenye. Manekan idak, ce kome pandang betui2 tentang muke2 yang jadi EXCO tu, lepeh itu bandingkan dengan pemerintah BN. Kan ke dalam perintah DAP cume muke2 cine aje yang lebih ramei.

Ni mesti ade yang kate Tok ni perkauman. Perkauman pale otak kome! Yang perkauman tu bukan nye Tok tapi si cine DAP tu. Cube sekali lagi tengok betoi2 kat carta EXCO negeri P Pinang. Semase BN perintah muke melayu lebih ramai, bila DAP perintah muke sine pule yang bertambah ramai.

Dah le di P Pinang tu penduduk nye lebih ramai cine dari melayu, make akhir nye melayu/Islam di P Pinang pasti akan pupus. Negeri Pakatan Rakyat kunun, Pakatan Rakyat cicih opah kome! Pakatan hapuskan melayu/islam betui agak nye. Melayu/islam yang pangkat PR tu memang nye dungu 100%.

Ini Tok nak cerita sikit tentang negeri Tok - negeri Perak Darul Ridzuan. Sebeno nye Tok berpuasa 3 hari bila kerajaan PR negeri Perak tumpo. Memang lege bila negeri Perak di perintah BN. Tok agak orang melayu/islam yang nyokong DAP tu memang nye bangang semulajadi - dilahirkan bangang!

Akhir sekali lagi Tok ingatkan anak2 cucu2 Tok supaya menyokong kerajaan BN.


Sabtu, April 21, 2012

Kebal sangat ke UMNO ni ?????

PRU12 telah memperlihatkan kekuatan barisan Pakatan Rakyat. PKR parti yang di anggotai oleh berbagai kaum telah mengatasi rakan2 nye dengan memperolehi 18.45%, PAS juga tidak kurang hebatnye dengan memperolehi 14.05%, ianye di ikuti pula dengan kehebatan parti DAP majoriti penyokong kaum cina dengan 13.72 %.

Pada keseluruhan nye PR telah berjaya meraih sokongan yang bersar sebanyak 49.71%. Kejayaan PR ini hampir menumbangkan kerajaan BN. Tetapi dengan berkat kekuatan semangat kaum melayu/Islam kerajaan BN terselamat dari di timpa bale bencane yang sangat buruk.

Ada beberapa fakta yang menyebab kan kebangkitan PR secara mendadak ini. Pertama pergolakan kepimpinan dalam UMNO. Kedua penghijrahan kaum cina yang busuk hati pergi menyokong DAP sebulat suara.  Ketiga kerjasama antara PAS, PKR dan DAP.

Setelah lebih kurang 3 tahun telah berlalu, UMNO telah berjaya pulih kembali seperti sedia kale bahkan ianye telah semakin mantab dan bertambah kukuh. Orang2 melayu/Islam yang menyokong PR sudah sedar di atas kesilapan mereka. Kini mereka sudah kembali semula kepangkuan UMNO.

Memang jelas dan nyata pakatan antara PAS, PKR dan DAP tidak jujur dan iakhlas. PAS dengan cara pemerintahan nye tersendiri di Kelantan, DAP pule menganjing kurapkan PAS di P Pinang, Kedah kacau bilau berterusan hingga kini, Selangor kucar kacir dan terumbang ambing. Beginikah caranya kerajaan PR memerintah?

HanyaUMNO berjaya mempertahankan kedaulatan negara. UMNO telah banyak membuat perubahan dalam memajukan kaum melayu/Islam. Hanya melayu yang busuk hati dan buta tuli sahaja menidak nidak kan usaha2 kejayaan UMNO. Dengan sokongan padu orang2 melayu/Islam UMNO akan tetap kebal se lama2 nye.

Jumaat, April 20, 2012

Mampukah parti setan ni menerajui negara kite?

 Tok suke juge ngan Tn Guru Hadi Awang ni sebab dalam pale otak nye ade 'negara perpaduan'

Tok bukan tak suke PAS perintah Malaysia, tapi Tok peratikan PAS ni takde pendirian yang tetap. Sekejap2 negara islam, sekelap2 lagi dah jadi negara berkebajikan pule. Dulu banyak benda2 yang haram bagi PAS tibe2 hari ni dah di halalkan pule. Ini le yang buat Tok penen pale.

Sebeno nye Tok kate kan pemimpin2 PAS ni tak cerdik, adeke sanggup 'berkongsi kuasa' ngan DAP. Deme tu semua nye tau tentang ati busuk pemimpin2  DAP tu.  Sampei ade pemimpin hye yang minta di langkah bangkaei nye dulu kalau PAS nak tubuh kan negara islam.

Ade ke haramjadah macam tu Tn Guru masih lagi pecaya dan mau buat kawan? Takde akei langsong Tn Guru ni. Tapi ia le, dia sendiri pun dah kate dengan setan pun boleh buat kawan kalu si setan tu boleh menolong nye.

Setau Tok yang kurang mendalam tentang pengajian Islam ni, manede setan yang baik, jadi dah tentu pertolongan nye tentang perkare2 yang jahat2 aje. Sekarang Tn Guru pun dah dapat pertolongan dari setan - "Setan DAP". Padan muke kome yang nyokong PAS - dapat kawan ngan setan!

Sekarang kumpulan setan2 ni ada ati pule nak memerintah negara. Sebab dah kawan setan jadi PAS dah buangkan 'negara Islam' nye. Kate nye oleh sebab kita dah kawan setan jadi negara Islan terpaksa kita gugurkan, sebab nye setan tak suke .negara Islam.

Cube kita balek tengok keputusan PRU12 yang lepas - PAS dapat 23 kerusi, PKR 28 kerusi dan parti setan pule yang dapat paling banyak iaitu 31 kerusi. Malang nye PKR pule dah ramei yang cabut lari dah tinggal berape pun Tok dah lupe.

PAS ni kalau kawan ngan hantu setan mane pun dia tak mampu dan tak layak untuk memerintah negara. Sebab nye bukan nye mereka ni tak pandai atau tak bijak memerintah tapi malangnye orang2 melayu/Islam majoriti nya dah benci dan meluat ngan PAS. Sebab nye mudah aje- PAS SETAN


Rabu, April 18, 2012

Selame ni Tok tak pernah komen tetang cerita ni.........

Kalau Tok tak silap, inilah kali pertame Tok nak buat sedikit komen tentang personaliti yang bakal mengantikan DSNTR sebagai PM Malaysia. Nafsu keinginan nye untuk menjadi PM memang sangat besar dan tidak pernah pudar2 semenjak dari sebelum beliau tersingkir dari UMNO.

Ketika beliau menjawat jawatan TPM, tidak dinafikan bahawa beliau telah mempunyai penyokong dan pengikut2 nya yang agak besar juge. Akan tetapi ianye tidak lah sebesar dengan pengikut2 dan penyokong2 TDM PM Malaysia ketika itu.

DSAI tidak berjaya menghimpun lebih ramai pengikut2 dan penyokong2 nye dalam gerakan reformasi nye ketike itu. Sebenar nye 'reformasi' anjuran DSAI telah gagal 100%. Dalam ingatan Tok ramai juge pengikut dan penyokong nye yang berdemo telah di tangkap dan ada juge yang kehilangan perkerjaan.

Pengikut2 dan penyokong2 nye yang mendapat musibah ni tidak pernah mendapat pembelaan dari DSAI, mereka di biarkan dan di lupekan begitu saje. Mereka sedar dan insaf bahawa perjuangan reformasi DSAI hanye lah kerja yang sia2 saje. Sebenarnye kumpulan yang ramai ni sudah tinggalkan DSAI.

Penyokong2 DSAI hari ini hanye saki baki yang tak seberape ramai nye, DSAI menyedari hal ini, itu sebab beliau bertungkus lumus merekrut penyokong2 baru dari anak2 muda yang kurang pengalaman nye tentang sejarah dan perkembangan politik tanah air.

Hari ini DSAI memang sangat terdesak hinggakan anak2 muda di pusat2 pengajian tinggi cube dipengaruhi nye untuk menentang kerajaan. Malang nye usaha2 jahat beliau ini juge telah gagal, cume segelintir budak2 'nakal; saje yang mudah terpengaruh dengan tipu helah DSAI ni.

Tok juge boleh anggap DSAI ni sudah menjadi 'dalang', dalang bagi memburuk kan keadaan negara yang aman dan makmur ni. Cerita NFL, PTPTN dan lain2 di hebohkan kesane sini oleh pencacai2  dalang ni. Tapi Tok sangat yakin bahawa selepas PRU13 nanti dalang dan pencacai2 nye pasti akan berkubur.

Selasa, April 17, 2012

PAS dengan Negara Islam nya..........................

Zaman dulu2 semase Tok mude remaje, Tok memang tertarik dengan PAS. Sebab nye bukan nye ape2, Tok fikirkan PAS ni parti Islam, jadi ape salah nye kite menyokong parti Islam. Lagi pun pade zaman tu, PAS memang betul2 memperjuang kan Islam. Boleh juge kite kata kan PAS tu parti Islam yang tulin. Islam nye 100%.

Tok masih ingat betape kuat nye semangat Islam dalam PAS pada mase itu. Pemimpin2 PAS sangat sensitif dengan kaum kafir terutama nye cina kafir dan india kafir. Masa tu le pemimpin2 PAS ni cop UMNO sebagai kafir kerana berkongsi kuasa dengan MCA dan MIC. Pade mase tu PAS sebelah mate pun tak boleh pandang cina dan india.

PAS juge di benci oleh kaum kafir terutame nye DAP. Kebencian DAP terhadap PAS sebenarnye berlarutan sehingga PAS mengaku tidak lagi berjuang untuk Islam. Slogan "Membangun Bersama Islam" terpaksan di gantikan dengan "Negara Berkebajikan". Make dengan ini terhapuslah perjuangan asal parti itu.

Sekarang Tok nak cerita sikit tentang sokongan DAP terhadap perjuangan PAS dengan "Negara Berkebajikan" nye. Tok rase pemimpin2 PAS ni terlebih kebijaksanaan nye. Mereka terlalu sangat gembira apabila DAP sanggup berkerjasama dengan PAS untuk menumbangakan kerajaan BN di bawah pimpinan UMNO.

Kegembiraan yang keterlaluan ini telah menyebabkan pemimpin2 PAS lupe diri, perjuangan Islam sudah diketepikan nye. Dan mereka sanggup pule bersengkokol dengan kafir. UMNO yang dah pasti diterajui oleh kaum melayu dan beragama Islam pula mereka sanggup memerangi nye habis habisan.

Tidak kah pemimpin2 PAS sedar dan tahu ape sebenarnye  motif DAP dengan tiba2 mahu berkerjasama dengan PAS? Sebangkan PAS tahu bahawa DAP tu anti Islam, presiden nye Karpal Singh dengan terus terang telah menyatakan pendirian menentang cadangan PAS untuk jadikan Malaysia Negara Islam.

Kalau Tok nak kate PAS ni memang pengkhianat agama Islam, bangsa melayu dan negara Malaysia memang tepat betul dan benar 100%. PAS sudah bersengkokol dengan kafir untuk menjehanamkan Islam dan kaum melayu.

Akhir sekali, di sini Tok berseru kepada semua umat Islam supaye bersatupadu dan terus menentang PAS yang durjana ini. Pastikan PAS akan terhapus di bumi Perak ini dan di seluruh Malaysia khas nye.

Jangan keliru dengan ramai nye penonton ceramah Pakatan Rakyat

 Poto hiasan tentang ceramah PR

Agak dah lame juge Tok tak masuk blog, sebab nye Tok terlalu sebok dengan kerja2 di ladang.  Ladang Tok ni agak jauh terpencil dan terputus dari segala perhubungan. Ari ni Tok mau cerita sikit tentang cerama2 PR. Kalau sekali pandang ianye memang nampak hebat. Penuh sesak dan ber duyun2 yang datang menghadirinye.

Sekali sekale Tok ade juge datang hadir ke ceramah2 PR ni, bukan nye ape cume untuk buat tinjau2 aje. Di sekitar tempat kediaman Tok ni boleh di katekan setiap minggu ada aje ceramah2 PR ni di adakan. Selalu nye tempat2 ceramah ni di adakan di kawasan2 perumahan dan dewan markas PAS.

Markas PAS yang hampir dengan kediaman Tok ni memang banyak. Kat Kampung Padang Tembak, Kampung Batak Rabit, Kampung Selabak dan banyak lagi hinggakan tak tersebut. Kalau di perhatikan betul2 muke2 yang hadir tu semua nye muke2 yang same aje.

Boleh di katekan setiap ceramah itu di hadiri oleh orang2 yang same aje. Ceramah2 PR ni sudah boleh di anggap sebagai pentas hiburan sahaja bagi yang menghadiri nye. Kebanyakan penceramah2 ni bijak berlawak jenake, sebagai contoh Mat Sabu. Mat Sabu ni memang bijak berlawak jenake.

Sebenar nye isu2 yang di ceramah kan tu semua nye isu2 yang same dan yang dah basi serta lapuk, tapi apabila ianye di sampaikan dengan cara berjenake maka ianye sudah jadi hiburan kepada penonton2 nye. Penceramah2 PR ni sudah kehabisan modal untuk di ceramahkan.

Ceramah2 PR ni sebeno nye bertujuan untuk kutip derme saje. Kunun nye derma tabung jihat, jihat ape entah le Tok pun kurang reti. Setahu Tok wang derme jihat ni dah ber kurun2 lame nye mereke kutip. Kalau mereka benar2 ade akaun yang boleh di odit, pasti tabung derma jihat ni dah mencecah ber bilion RM.

Ahad, April 08, 2012

BERSIH 3.0 - tutup kelemahan Pakatan Rakyat

Tok tertarik dengan cadangan pemimpin2 PR untuk anjurkan Bersih 3.0 ni. Pada Tok mereka ni dah kehabisan modal kempen nye. Mereka tahu dan sedar bahawa rakyat dah kembali menyokong kerajaan BN. Dato Seri Najib telah berjaya memulihkan keadaan BN/UMNO kepada tahap yang terbaik.

Boleh di katakan tiada terdengar lagi rungutan kesusahan dari rakyat jelate. Yang sentiasa merungut dan rase tidak puas hati ni cume timbul di kalangan pemimpin2 Pakatan Rakyat sahaja. Segala kebaikan yang telah di buat oleh kerajaan semuanye tidak baik dan salah belake.

Semakin hampir menjelang nye PRU13, PR dah jadi semakin bercelaru. Bab cerita negeri Kedah ni semua dah maklum tahu. Tapi pemimpin2 nya cube sembunyikan nye.  Harapan PAS untuk kekalkan Kedah amat tipis. Itu sebab mereka cube tutup nye dengan mengadakan perhimpunan permulaan bagi Bersih 3.0.

Sebenarnye rakyat Kedah bukan nye mudah hendak di perdayakan dengan Bersih 3.0 tu. Rakyat Kedah bukan nye boleh terperdaya dengan Bersih 3.0 tu, perbuatan bodoh, membuang mase dan tenage aje. Langsung tak de ape faedah nye.