Facebook Atuk Banjar Masin

Isnin, Julai 02, 2012

Peringatan Tok Gajah

PRU 13 pasti akan di adakan pade bila2 mase saje. Di sini Tok dah banyak kali ingatkan anak2 dan cucu2 Tok supaye ber hati2 dan berwaspade tentang dakyah dan tipu helah dari pemimpin2 Pakatan Rakyat yang tak pernah sepakat tu. Deme tu nampak sepakat pade zahir nye sahaja, tapi dalam batin nye ber musuh2 han   aje.

Hadi Awang tu kunun nye memperjuangkan islam, Lim Kit Siang memperjuangkan kafir dan Anwar Ibrahim tu Tok sampai hari ni pun tak tau ape yang di perjuangkan nye - islam idak kafir pun idak juge. Setahu Tok perjuangan Anwar Ibrahim ni hanye untuk menjadi PM aje. Tok tak kate dia tu tak boleh jadi PM, cume dia tu tidak layak aje.

Sebeno nye negara kite Malaysia ni sedang berada dalam posisi yang amat baik - aman, makmur dan maju. Ini lah hasil dari kejayaan pemerintah  kerajaan BN yang di terajui oleh UMNO. Boleh di kata kan bahawa Malaysia ni negara yang termaju di tenggara Asia. Bukti yang nyata ber duyun2 rakyat dari negara2 jiran datang ke Malaysia untuk cari makan di sini.


Di sini Tok tak perlu ceritakan lagi tentang kehidupan rakyat Malaysia, kerana kite semue sudah sedia maklum tahu. Yang sedikit susah atau miskin tu memang tidak boleh di elak kan. Di negara maju yang mane tidak ade rakyat yang miskin? Di negara yang termaju seperti Amerika pun masih ade rakyat nye yang miskin.


Kesimpulan nye, Tok peringatkan supaya menjage dan meneruskan kesenambungan pemerintah yang telah terbukti berjaye menjadikan Malaysia sebuah negara yang maju, aman dan makmur. Negara pasti akan hancur dan musnah jika tiga pemimpin2 PR ni mengambil aleh pemerintahan negara.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,