Facebook Atuk Banjar Masin

Rabu, Julai 11, 2012

PAS, talian hayat PKR


Tok yakin PKR pasti menerima nasib yang same seperti nasib parti Semangat 46 yang dah lame berkubor tu. Alasan Tok kate begini berdasarkan perhatian Tok tentang perkembangan di bahagian ranting2 PKR terutame nye di daerah Tok.

Daerah Tok ni berada dalam kawasan Parlimen Pasir Salak dan kawasan DUN nye Sungai Manik. Tok boleh katekan bahawa PKR di kawasan Tok dah lame mati meragan. Ini berdasarkan dari cerita ketua ranting nye sendiri. Dengo cerita nye PKR kawasan DUN Sg Manik tak pernah bermesyuarat sejak dari lepas PRU12.

Boleh di kate kan semua ranting2 PKR langsung tidak ade menganjurkan ape2 aktiviti selepas Mustafa Kamil di gugurkan. Penyokong2 nye pule dengan care diam2 dah kembali menyokong UMNO. Walaupun Anwar Ibrahim ade datang ceramah, itu pun di anjurkan oleh PAS.

Sebeno nye PKR tidak ade pentas atau penganjur ceramah nye sendiri. Cume PKR dapat menumpang berceramah diatas anjuran PAS sahaja. Make tidak hairan lah bile kite tengok yang hadir tu boleh di kate kan semua nye ber kepiah putih. Makna nye penyokong2 PAS aje, mungkin ade seko dua penyokong2 dari PKR.

Ade juge kedengaran suara2 subang dari penyokong2 PKR mempertikaikan wang kutipan derma jihat ketika Anwar Ibrahim ade berceramah. Yang ikut same berceramah Anwar Ibrahim, tapi wang derma jihat semua nye masuk kedalam tabung amal PAS.

Tok ade bertanya hal ni dengan sahabat PAS, jawapan nye mudah aje, PKR langsung  tak buat ape2 pun jadi tak de sebab mereka menerima ape imbuhan. Lagi pun dewan ceramah tu PAS yang punya. Sebenar nye PAS dan PKR ni tak pernah sebulu. PAS tahu dan sedar bahawa semua ahli2 dan penyokong PKR berasal dari UMNO.

PKR memang kantoi jika tidak mendapat sokongan dari PAS.  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,