Facebook Atuk Banjar Masin

Selasa, Jun 05, 2012

PAS yang hampas dalam Pakatan Rakyat.

Tok sentiasa peratikan perkembangan PAS selepas PRU12 yang lalu. Nampak nye bontot PAS semakin mengembang dipuji oleh kaum cina komeneh tu. Tapi tak ape le cume bontot nye aje yang mengembang sedangkan kepale nye dah semakin bertambah mengicup.

Tok sekali lagi nak ingatkan kepada semua keturunan melayu yang beragama islam, ingatlah bahawa PAS sudah di jadikan alat untuk memecahkan kuasa politik melayu/islam oleh DAP. DAP ni sedo bahawa tidak mudah untuk menunduk kan UMNO, jauh sekali untuk meruntuhkan UMNO.

UMNO tidak mudah di runtuhkan kerana benteng pertahanan nye ialah melayu/islam. Kuasa politik melayu/islam akan terus kekal terjamin selagi UMNO berkuasa memegang tampuk pemerintahan negara. Niat buruk DAP untuk meruntuhkan kuasa politik melayu/islam hanya akan tercapai apabila UMNO berjaya di runtuhkan.

Sekarang DAP sudah nampak jalan bagaimana cara nye untuk melemahkan benteng pertahanan UMNO. Caranye tidak lain tidak bukan dengan bantuan PAS sahaja. Sebenarnye pemimpin2 ulamak PAS sedar akan niat jahat dari DAP ni.

Persoalan nye mengapa pula PAS sanggup bersengkokol dengan DAP demi untuk meruntuhkan kuasa politik melayu/islam? Jawapan nye sangat mudah, ianye se mate2 kerana niat pemimpin2 PAS untuk berkuasa dan memerintah negara. PAS sanggup bersengkokol dengan musuh melayu/islam demi untuk berkuasa.

DAP sudah baca bahawa pemimpin2 PAS mudah di perdaya dan di perkudakan. DAP juge tahu setakat mane kebijaksanaan pemimpin2 PAS dalam berpolitik. Jika ditakdirkan mereka berkuasa maka mudah lah bagi nye menunduk kan pemimpin2 PAS. Ini sudah terbukti semasa pemerintahan singkat Pakatan Rakyat yang diterajui oleh PAS di Perak tempoh hari.


2 ulasan:

  1. Artikel yg menarik utk renungan kita bersama khususnya bg kelangsungan hidup politik org Melayu. Kuasa ini shj yg masih kita ada.

    BalasPadam
  2. Memang la masuk bertanding nak menang sebab org menang je boleh perintah negara...
    Yg bertanding dgn UMNO adalah PAS...
    DAP lawan MIC/ MCA...

    hu hu hu...

    BalasPadam

, , , ,