Facebook pejuang tokgajah46

Jumaat, Jun 01, 2012

PAS lebih mendatangkan keburuk kan dari kebaikan kepada orang melayu.

Tok bukan nye tak suke sangat kat PAS ni, tapi yang buat Tok meluat sangat kat PAS ialah tentang pemimpin2 nye yang tak sedo diri tu aje. Tok pelek juge kenape le pemimpin2 PAS ni boleh tido sekelambu ngan si Anwar dan si Lim Kit Siang tu.

Anwar tu semase dalam UMNO, sebelah mate pun dia tak leh pandang muke Nik Aziz atau Hadi Awang tu. Sebab nye PAS dan UMNO memang ber musuh2 han. Anwar memang benci PAS. Jika si Anwar tu tidak di tendang keluar dari UMNO dah pasti dia lah orang yang paling hebat mengutuk PAS.

Si Anwar tu kalau dia tu benar2 menyokong PAS kenape dia tubuhkan PKR? Mengapa dia tidak masuk PAS aje? Ini nandekan si Anwar tu tidak yakin tentang PAS, bukan nye tidak yakin aje tapi dia juge tidak mahu berkongsi kuasa dengan PAS. Kerana dia ada niat mahu jadi PM.

Jadi ape kah tujuan sebenar si Anwar tu mahu berkawan ngan PAS? Jawapan nye dia mahukan sokongan2 dari penyokong2 PAS aje. PAS ni pun same juge niat nye macam si Anwar juge - mahukan sokongan dari PKR pule. Sebeno nye hari ini penyokong2 PKR ni cume tinggal dua tiga ketul aje, boleh di bilang ngan jari.

Yang banyak datang mase ceramah si Anwar tu boleh le dikatakan hampir semua nye dari penyokong2 PAS belake. Dungu punye penyokong. Tok berani cakap ni sebab nye ranting PKR di kawasan Tok dah lame mati. Kalau pokok tunggui nye pun dah habih di makan anai2.

Kalau ade le sesape pembaca yang tinggal di kawasan Sg Manik atau T Intan, datang le ke Sg Tungku, jumpe ketua ranting nye yang bername EN Jamil. Tanyakan same ada rinting nye masih idup atau dah mati. Sg Tungku ni Tok jadi kan sempel nye aje, sedangkan terlalu banyak lagi ranting2 PKR dah pun mati.

Itu le sebab nye Tok berani kate PAS ni memang dungu.   Nanti Tok sambung lagi.......