Facebook Atuk Banjar Masin

Jumaat, Jun 22, 2012

Pakatan Rakyat, indah khabar dari rupe.............

Kan Tok dah banyak kali kate, PKR ni akan jadi same macam parti Semangat 46 yang dah mati lame dulu. Bole le Tok Kate kan bahawa semua pemimpin2 PKR ni dari kumpulan UMNO yang terbuang dan dah tak terpakae lagi. Tok sikit pun tak terkejut bila tibe2 aje si Rafizi ni umumkan berundur diri dari jawatan dalam Kerajaan Selangor tu.

PKR Selangor menerima satu tamparan dengan perletakan jawatan oleh Rafizi, bermakna PKR Selangor sudah patah se belah gigi taring nye. Anwar Ibrahim kehilangan orang kana nye. Pergerakan PKR akan jadi semakin lembab dan tidak ber maye lagi.

Kite tunggu aje tak lame lagi akan semakin banyak le pemimpin2 dari PKR ni akan berundur dan keluar membawa diri. Nampak nye sdr Rafizi sudah pun memulakan langkah pertame nye dan memberi isyarat bahawa beliau sudah 'angkat tangan', langkah ke dua nye pasti dia 'angkat kaki' pule.

Sebeno nye pemimpin2 PKR ni dah jadi kelam kabut dan tak tentu arah dalam menghadapi PRU13 yang semakin hampir tibe. Mereka sudah terase bahawa PKR akan kalah teruk kerana ke gagalan mengurus di bahagian bawah iaitu bahagian rinting2 nye. Dalam posting Tok yang lalu Tok sudah nyatakan bahawa hampir semua ranting2 PKR sudah reput dan mati.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,