Facebook pejuang tokgajah46

Ahad, Mei 27, 2012

Tuan Guru yang bernafsu besar...............

Sedikit demi sedikit, rakyat yang beragama Islam semakin faham tentang perjuangan parti PAS yang sebenar nye. Kalau pade asal nye parti ini di tubuhkan untuk memperjuangkan dan mempertahan kan agama Islam tapi kini ianye sudah berubah menjadi sebuah parti yang pasti akan menghancurkan agama Islam.

Tok berani berkate begini sebab sudah jelas dan nyata perjuangan parti PAS hari ni dah berubah wajah - dari wajah bulan purnama dah berubah ke wajah bulan gerhane. Kalau dulu ianye membangun bersama Islam, tapi hari ni dah membangun bersama DAP dan PKR pule.

Semua rakyat yang beragama Islam sudah faham benar tentang perjuangan parti DAP. Jika nak banding kan dengan PAS ianye tak ubah seperti kucing ingin bernikah dengan anjing. Mane mungkin, kalau anjing nye jantan matile si kucing tu dikerjakan nye. Kalau si kucing nye jantan pule make merane lah si anjing betine tu. Senang kate, sais 'anu' nye sangat berbeza.

Sekarang ni Tok boleh le ibarat kan parti PAS ni macam kucing betine aje, nafsu beso, nak berlaki dengan anjing jantan, ha! ape macam jadi nye? Rase nye teruk sikucing betine di gasak dek anjibg jantan tu.

Tok nak berbalik kepada cerita  yang realiti, PAS tidak pernah lekang dengan niat nye ke Puterajaya. PAS ni boleh di kate kan 'bijak' sedikit, Jika berjuang bersama UMNO, dah tentu kedudukan nye sentiasa di rangking nombor dua kebawah saje. Jawatan2 yang top2 di atas tu dah tentu untuk UMNO sahaja - itu fikiran mereke!

Nak berjuang sendirian, mereke dah cube hampir satu abad - tak berjaya dan 100% gagal. Make itu lah sebab nye PAS memilih DAP dan PKR sebagai rakan kongsi ke Puterajaya. Kunun nye nanti PAS akan ambil kerusi PM, DAP dan PKR akan di beri kerusi Timbalan I dan Timbalan II.

Ke kadang Tok nak tergelak juge bila tenguk gelagat PAS, PKR dan DAP ni, pada mule nye kita dengo cume PAS atau PKR saje yang di cadangkan  kerusi PM, tapi dengan tak se mene2 berteriak pule si menggali tua yang dah pun lumpuh tu, kate nye: "Jawatan PM untuk bukan melayu!".

Kesian Tn Guru, terkedu dan membisu seribu kate - dah terkencen dalam seluo agak nye tu.