Facebook pejuang tokgajah46

Isnin, Mei 21, 2012

Kemane arahtuju PAS bersama DAP dan PKR....................

Tok sebenarnye tak suke buat komen tentang pemimpin2 PAS ni, tapi di sebabkan mereke ni dah terlampau sangat make sedikit sebanyak Tok terpaksa buke mulut juge. Tok sebenarnye dah mengikuti perkembangan PAS ni sejak lebih dari empat puluh tahun lame nye.

Tok pelek juge mengapa orang melayu/Islam masih tidak mahu menyokong PAS sepenuh nye seperti orang melayu/Islam yang menyokong UMNO. Sepatutnye orang melayu/Islam sokong PAS, kerana parti itu kunun nye parti melayu ysng berteraskan Islam.

Tok rase ada tiga sebab mengapa orang melayu/Islam masih lagi ragu2 untuk menyokong PAS. Pertama orang melayu/Islam sudah selesa dan yakin dengan cara kerajaan BN yang diterajui oleh UMNO menangani hal ehwal bangsa melayu dan agama Islam. Kedua ialah tentang kedudukam ekonomi negara yang kukuh menyebabkan rakyat hidup mewah. Ketiga, negara sentiasa berada dalam keadaan aman sentosa.

Mungkin ada yang berkate, PAS pun boleh juge buat begitu jika di berikan peluang untuk memerintah negara. Jawapan Tok senang aje, ape perlu nye di berikan peluang kepada PAS sedangkan UMNO sudah pun membuktikan kebolehan nye yang cemerlang.

Malang nye hari ini kedudukan PAS bertambah buruk dari pandangan kaca mate orang melayu/Islam, Pertame nye PAS dah gugurkan perjuangan nye untuk menegak kan negara Islam. Islam bukan lagi menjadi teras perjuangan bagi PAS - 'boleh le kalau nak kate PAS dah sesat'.

Hari ni PAS dah semakin ber tambah2 sesat, kerana dah bersengkokol dengan DAP dan PKR. Persengkokolan ini juge telah menyebab kan bertambah ramai penyokong2 nye jadi meluat - makne nye dah ramai yang angkat kaki keluar tinggalkan PAS.

Pemimpin2 PAS ni boleh lah juge kita ibarat kan macam 'lebai malang' aje - untung secupak rugi segantang, yang di dukung keciciran yang di kejar terlepas.

PAS jangan anggap melayu/Islam hari ini tidak faham tentang perjuangan DAP dan PKR tu. DAP anti Islam tapi sekarang kerana belum berkuasa, mereka pandai ber pura2 menyokong dan suke pada Islam. DAP tak ubah seperti musang yang berbulu ayam.

PKR pule tidak pernah menyatakan pendirian nye menyokong PAS untuk menegak kan negara Islam, PKR ni hidup nye seperti kelawar - bila berada dalam kumpulan burung dia kate dia burung sebab boleh terbang. Bila berada dalam kumpulan tikus dia kate dia tikus sebab bulu nye macam tikus.

Tok yakin, sandiwara PAS akan berakhir pada PRU13 akan datang ni.