Facebook Atuk Banjar Masin

Isnin, April 23, 2012

Kedodohan PAS Kepintaran DAP

Pade fikiran Tok, pemimpin2 PAS ni tahu DAP menyokong nye bukan kerana perjuangan PAS tetapi se mate2 untuk mendapatkan sokongan undi sahaja. Sebalik nye PAS juge sanggup berkerjasama dengan DAP juge kerane mahukan sokongan undi juge. Jadi nye kerjasama antara PAS dan DAP ni same sekali tidak ade ke ikhlasan nye langsung.

Pada zahir nye PAS nampak bertambah kuat dengan sokongan dari kaum bukan melayu/islam. Malang nye apa bila PAS bersuara sedikit sahaja tentang perjuangan negara Islam nye, DAP dengan lantang menentang nye. Jadi PAS terpaksa batalkan cita2 negara Islam nye kerana takut hilang sokongan dari kafir.

Hari ini PAS bukan lagi parti yang memperjuangkan atau mempertahan kan Islam. PAS benar2 sudah jadi parti sekular. PAS telah gadaikan Islam demi mendapat sokongan DAP. Cume pencacai2 dan penyokong2 nye yang dungu dan bangang saje yang masih lagi belum dapat faham tentang perjuangan PAS hari ini.

Dalam bab kerjasama atau lebih manis disebut bersengkokol ni, ianye lebih menguntungkan DAP. Sebab nye hampir semua kaum cina sudah bersatu dalam DAP dan ianye di sokong pule oleh PAS make bertambah kuat lah kedudukan politik kaum cina di negara kite ini.

Di sebalik itu politik kaum melayu/islam menjadi lemah kerana perpecahan nye kepada dua satu menyokong kerajaan dan yang satu lagi menyokong pembangkang. Walaupun melayu/islam yang menyokong pembangkang ni bilangan nye kecil sahaja, sedikit sebanyak ianye telah menjejaskan kedudukan kuasa politik melayu/islam.

Tok haraf orang2 melayu sedar keadaan ini, berhenti lah menyokong PAS yang dah sesat tu.

1 ulasan:

  1. Bila masjid & surau di gunakan utk politik...org melayu berpecah...masalahnya ustaz2 Pas nie dah sesat & x hormat ketua agama...bila ketua agama melarang politik dlm masjid & surau diaorg ckp sekular la...ni la masalahnya...sedar la skit org Pas, yg derma kt masjid, surau tu bukan org Pas, tapi UMNO & others...nak harapkan derma org Pas sori la, jamban surau pun x kan siap.

    BalasPadam

, , , ,