Facebook pejuang tokgajah46

Sabtu, Mac 31, 2012

Memukul ular yang nazak..........~~~~~

Kali ni Tok nak cerita sikit tentang ulo - ular. Hari ni PAS boleh lah di ibaratkan ulo yang sedang nazak, ape sebab dia nazak tak payah le kita nak ambik tau. Yang kita tau PAS tu memang dah nazak. Se beno nye PAS ni dah memang nazak sebelum PRU 12 yang lalu.

PAS ni tibe2 nampak sego sikit selepas keputusan PRU 12 di umumkan. PAS ni sego kerane di sebab terkena siraman ayo kencen DAP dan PKR. Malang nye hari ini dah ada beberapa pemimpin2 PAS dan PKR yang dah tak tertahan ngan bau hapak hameh ayo kencen DAP tu.

Pemimpin PKR yang lebih ramai cabut lari tinggalkan PR jika di bandingkan bendan PAS. Jika tidak ada sekatan 'baiah' dari PAS, dah tentu lebih ramai pemimpin2 nye yang cabut lari keluar PR. Kalau yang di sekat tu pun dah keluwo, make pengikut2 nye yang takde sekatan tu memang lagi ramai dah ikut keluwo juge. Sebeno nye PR ni dah tumpo(mati).

Sekarang kita anggap PAS ni ibarat ulo yang dah nazak, kalau nak kasi mati pun tak perlu dengan kayu atau buluh bambu, cuit sikit dengan hujung jari ibu kaki pun dia dah gerenti tumpo punye.

Se beno2 nye dah semakin ramai penyokong2 PAS ni hilang kepercayaan terhadap pemimpin2 nye. Penyokong2 PAS ni lebih bijak dari pemimpin2 nye, mereka sedar bahawa perpaduan umah itu lebih penting dari berpolitik. Itu sebab ramai ahli2 nye tinggal kan perjuangan PAS semase Tuan Guru Hj Nik Aziz menolak cadangan penubuhan 'Kerajaan Perpaduan'.

Penyokong2 PAS sudah terbahagi kepada 3 kategori, 1 tidak bersetuju PAS bersengkokol dengan DAP, 2 benci kan PAS kerana pemimpin nye menolak 'Kerajaan Perpaduan', 3 tinggal kan PAS kerana tidak lagi memperjuangkan negara Islam. Yang 3 katogeri ni boleh di anggap sebagai ahli2 atau penyokong2 PAS yang sudah berpaling tadah.