Facebook pejuang tokgajah46

Rabu, Mac 21, 2012

Bloggers PR yang tak tentu arah.


Kekadang Tok tegelak juge tengok kan gelagat bloggers yang pro PR ni. Ape idak nye, deme tu dah bengong dan tak tentu arah asyik melalak dan merapu yang bukan2. Yang paling melucukan ade pule yang dah buat ramalan bahawa kerajaan BN tumbang pada PRU13 nanti.

Tok kate, yang buat ramalan tu memang bongok. Dia ingat senang ke nak tumbangkan kerajaan BN ni. Hari ini rakyat dah bijak, dah faham mane yang baik dan mane yang buruk - yang baik tu mesti lah kerajaan BN dan yang sangat buruk tu dah pasti PR.

Semua rakyat dah sememang nye tahu bahawa kerajaan BN sudah banyak berjasa kepada agama, bangsa dan negare. PR ape ade dia pernah buat? Buat kacaw sane sini ade le. PR ni ujud nye memang mehusahkan rakyat, berdemo sane berdemo sini, tak habis2 dengen demo nye.

Sampai si ustaz yang kurang sopan lempar sliper kat tuan hakim tu pun PR nak ber demo juge. Berdemo buat orang yang buat kesalahan - nanti anak2 dan cucu2 mereka pun juge akan berperangai macam ustaz tu. Walau bagai mane kita marah pun, kita harus bersabar, patuhi undang2. Kita akan jadi same macam hewan jika tidak tahu bersabar dan mematuhi undang2.

Di sini Tok nasihat kan anak2 dan cucu2 Tok supaya tidak mengikuti perangai buruk PR tu. Ber demo sudah menjadi budaya PR. Ber demo tidak mendatang kan ape2 faedah sebalik nye ia nye menyusahkan orang ramai terutama peniaga2. Paling malang jika yang berdemo tu kena tangkap keba belasah dan masuk lokap.