Facebook Atuk Banjar Masin

Selasa, Januari 17, 2012

Kurniaan ALLAH kepada PAS ..............

Dato Hasan ibarat sebuah jentolak kurniaan Allah untuk meruntuhkan tembok PAS. 

Image PAS mula pudar dan layu semenjak ianya bersengkokol dengan DAP dan PKR. Penyokong2 atas pagar terus terjun memehak kepada UMNO. Penyokong2 tegar nya pula berbelah bagi, ramai yang keluar dan menyokong UMNO secara senyap2. Ini lah yang telah menyebabkan PAS tewas berturut2 pada PKR yang lepas.

Pemimpin2 PAS sedar perkara ini, tetapi oleh kerana kedegilan Tuan Guru PAS ianya diketepikan sahaja. Perkongsian PAS, PKR dan DAP sebenarnya lebih banyak menguntungkan UMNO. Kaum melayu/islam yang sedar sudah kembali menyokong UMNO.

Tembok PAS yang sentiasa di serang UMNO sudah semakin retak dan remuk, kini keujudan Dato Hasan pasti tembok PAS akan terus roboh ranap menyembah bumi. Sekarang Dato sudah pun bermula sedikit demi sedikit memecahkan tembok usang PAS.

Pada PRU 12 yang lepas, pencacai2 PAS dan pemimpin2 nya riuh rendah melaungkan bahawa UMNO sudah nazak. Tetapi hari ini kita pula yang akan melaungkan bahawa PAS sudah nazak. PAS mengharaf kan sokongan dari PKR dan DAP sedangkan PKR sendiri sudah nazak.

Bagi DAP yang mendapat sokongan majoriti dari kaum cina pula berlainan gaya nya. Kaum cina bijak berpolitik. Kaum cina mementingkan kemantapan ekonomi mereka. Jika mereka terlihat cara pemerintahan BN ini boleh mendatangkan kelabaan ekonomi mereka pasti mereka akan menyokong BN.

Sekarang kerajaan BN sedang berada dalam landasan ekonomi yang sangat memberangsangkan. Kaum cina sudah dapat merasakan kebangkitan pertumbuhan ekonomi negara ini. Perniagaan mereka semakin maju, tidak ujud kemelesetan ekonomi dalam negara ini. Ini lah faktor utama yang akan menyebabkan kaum cina pasti akan terus menyokong kerajaan BN.



3 ulasan:

  1. sap lakamu tanpa umnom, hanya la insan yg sepi.

    BalasPadam
  2. siapa la kamu tanpa umnomu. bagai insan lara yg sepi..
    anda ada idea, pemikir yg cerdik, tapi ta tau apa yg rasional.

    BalasPadam

, , , ,