Facebook Atuk Banjar Masin

Jumaat, Mac 04, 2011

PAS tidak mampu bertahan sehingga PRU13

Serangan ber tubi2 yang berkesan dari UMNO akhirnya berjaya melumpuhkan PAS. Ini telah terbukti dalam PRK Manik Urai dan Galas. PAS berjaya mempertahankan Manik Urai dengan majoriti tipis dan kecundang di Galas. Ke dua2 DUN ini berada dalam negeri Kelantan kubu kuat PAS.

Di PRK DUN Tenang BN menang mudah dalam pertandingan satu lawan satu dengan PAS. Ini telah membukti kan bahawa PAS sudah hilang sokongan dari kaum melayu dan bukan melayu. Kekalahan PAS ini terbukti nyata bahawa PAS sudah di tolak oleh bukan melayu.

Pemimpin2 PAS memang keras kepala dan dungu yang sangat kental. Mereka tahu bahawa parti itu memang tiada harapan lagi untuk di terima oleh rakyat dan masih juga mahu bertanding di PKR DUN Merlimau dan Kerdau pula. Mereka tahu perbuatan itu cuma membazirkan wang ringgit, masa dan tenaga sahaja.

Parti2 'sekutu haram' nya iaitu PKR dan DAP memang sudah di benci oleh kaum melayu/Islam. Penyokong2 PKR yang terdiri dari kaum melayu semasa PRU 12 yang lalu semuanya sudah kembali menyokong UMNO. Begitu juga dengan kaum india dan cina yang menyokong PKR juga sedah kembali kepada MCA dan MIC.

Harapan untuk PAS kembali cemerlang seperti dalam PRU 12  memang sukar. Ini di sebabkan oleh kebijak sanaan PM Dato Seri Najib yang berjaya membenam parti2 lawan nya. Taktik2 yang di lakukan oleh PM sangat berkesan sehingga parti lawan tidak ada modal atau isu yang boleh di bangkitkan untuk mem buruk2 kan pemerintah.

PM juga telah berjaya mengembalikan sokongan rakyat terhadap kerajaan BN. Boleh dikatakan dalam semua PRK yang di adakan kebelakangan ini majoriti pengundi yang menyokong BN semakin bertambah. Jika perkara ini berlaku juga pada PRK DUN Merlimau dan Kerdau, pasti PAS akan gulung tikar sebelum tiba PRU 13.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,