Facebook Atuk Banjar Masin

Sabtu, Februari 26, 2011

PAS punca perbalahan kaum melayu.

Benarkah PAS pentingkan Islam dan membela Islam dengan sepenuh hati? Apakah bukti2 bahawa PAS membela Islam? Apakah jasa2 PAS yang telah laku kan terhadap Islam?

Sepengetahuan tok, PAS gagal memerintah negeri yang telah di jajah nya secara Islam yang se benar2 nya. Perhati kan sahaja perkembangan Islam antara Kelantan dan Kedah yang di perintah oleh PAS, kan ke sama saja dengan negeri2 lain yang di perintah BN. Kan ke sama saja dengan lain2 negeri yang diperintah oleh BN.

Kelantan tidak sepatutnya di panggil 'serambi Mekah', buat malu aje. Sepatut nya tidak berlaku langsung kejadian jenayah seperti, ragut, samun, rompak dan rogol. Kadar penagih, pengedar dadah juga tidak berbeza dengan negeri2 lain.

Tentangan perjuangan 'negara Islam' yang di laung2 kan oleh pemimpin2 PAS cuma angan2 dan omong kosong sahaja. Sudah hampir lebih kurang pemimpin2 PAS hidup senang dan mewah dengan cuma melaung2 kan 'negara Islam'. Penyokong dan pencacai2 nya cuma 'menang sorak kampung tergadai'.

Dalam perhatian Tok, penyokong2 dan pencacai2 PAS ini hampir semua nya rendah IQ, menteliti OKA. Mereka masih tidak boleh mentafsirkan antara cina DAP, cina MCA dan cina Gerakan. Mereka tafsirkan bahawa cina DAP datang nya dari satu kumpulan dan cina MCA pula datang nya dari lain kumpulan cina pula dan seterus nya bagi cina Gerakan.

Bagai mana negeri P Pinang boleh jatuh ketangan DAP? Adakah kejatuhan ini di sebabkan kedatangan kumpulan cina DAP dari luar P Pinang?  Pemimpin2 PAS tahu dan faham dengan 'permainan politik' kaum cina.  Sebenar nya 'politik cina' kurang berkembang dibawah kawalan BN, kaum cina mahukan lebih berkuasa dalam politik setelah berjaya menguasai ekonomi negara.

Kemasukan cina ke dalam arena politik PAS sangat meragukan. Sama ada PAS sedar atau pun tidak bahawa parti itu sudah dijadikan batu loncatan kaum cina untuk meraih kuasa politik yang lebih kukuh dan mantap. Dengan memiliki kedudukan ekonomi yang kukuh dengan mudah pula kaum cina ini boleh menguasai politik negara pula.

Sedar lah bangsa ku sebelum terlambat. Sedar lah bahawa pemimpin2 PAS yang pentingkan kedudukan dan kejayaan mereka dalam politik yang sangat kotor ini akhir nya akan menjadi kan kaum melayu menjadi bangsa perlarian yang merempat di bumi nya sendiri.

Sekarang kaum cina sudah berjaya memecah belah kan kaum melayu dengan bantuan PAS dan PKR. Mari lah kita kembali bersatu seperti kaum cina yang telah bersatu dalam DAP. Tinggalkan PAS, jauhkan diri dari PKR, kembali bersatu dalam UMNO.

2 ulasan:

  1. Puak2 PAS ni sebenarnya bergurukan iblis...ingatlah iblis itu asalnya seorang yang sangat alim dan menjadi penghulu di dalam syurga...lebih alim daripada Nik Ajiz(kalau betul dia alim la)...sebenarnya iblis itu akan menyesatkan manusia melalui agama...akan membawa ,manusia ke neraka menggunakan agama...senang cerita dia akan guna ustaz2 PAS untuk membawa manusia masuk neraka..melalui hukum2 atau fatwa2 mereka...dan fitnah2 mereka...lebih2 lagi Nik Aziz sendiri telah mengakui mahu berkawan dengan syaitan dan iblis untuk menjatuhkan UMNO...

    BalasPadam
  2. Salam abang malaya..pemikiran abang mcm pemikiran saya zaman jahil dulu..ilmu ugama kurang lagi masa tu..saya amat membenci perjuangan Islam..tapi bila saya mendekati mereka x spt yang saya gambarkan..mungkin hidayah Allah sampai kot...cube abang peratikan kehidupan pendukung umno dari pagi smpai petang..ape meka buat..hikhikhik..

    BalasPadam

, , , ,