Facebook Atuk Banjar Masin

Khamis, Februari 24, 2011

Parti Pakatan Rakyat yang tidak pernah ujud.

Parti Pakatan Rakyat hanya gabungan tiga buah parti semasa menghadapi PRU atau PRK sahaja. Parti ini tidak pernah ujud sebagai sebuah parti gabungan yang rasmi. Idealogi dan manifesto nya juga sangat bertentangan antara satu sama lain. Pakatan antara PAS, PKR dan DAP ialah pakatan palsu menipu rakyat yang kurang bijak.

Perhatikan sahaja betapa buruk nya cara pemerintahan 'pakatan rakyat' dalam negeri2 yang mereka perintah. Kelantan dengan cara PAS kuno nya, P Pinang dengan cara DAP kuno nya, bagi negeri Kedah dan Selangor entah hape2 pula - dipenuhi dengan tipu helah dan kacau bilau. Tidak ada satu pun negeri yang mereka perintah ini benar2 memerintah sepakat bersama iaitu PAS, PKR dan DAP.

Paling buruk pemerintahan DAP di P Pinang, PAS yang telah banyak membantu nya menawan P Pinang dari Gerakan telah di lupakan. Walaupun PAS ada satu kerusi DUN, tetapi malang nya PAS telah diketepikan oleh DAP. Keujudan PAS tidak memberi apa2 makna kepada DAP. PAS ujud sebagai anjing kurap sahaja.

Sebaliknya DAP mahu ujudkan pula satu lagi EXCO yang bertanggung jawab menjaga hal ehwal bukan islam pula. Paling tepat kita sebut sahaja 'hal ehwal kafir'. Kemana PAS P Pinang mahu letak muka? Elok saja sumbat kan muka pemimpin2 PAS P Pinang kedalam lubang najis tandas sahaja. Sungguh hina dan memalukan PAS P Pinang.

Mungkin bagi Tuan Guru PAS ini adalah pengorbanan perjuangan islam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,