Facebook Atuk Banjar Masin

Sabtu, Februari 26, 2011

Menteliti seorang pencacai PAS

Di atas ini adalah petikan komen dari sebuah blog pro Pakatan Rakyat.

Pada pendapat anda, benarkah UMNO telah mengkhianati bangsa dan agama nya? Ada kah kedudukan kaum melayu dan agama Islam sudah terpinggir dibawah kerajaan BN? Buruk sangat kah kehidupan orang2 melayu di negara ini? Ataupun agama Islam sudah dilupakan dan tidak diamalkan lagi?

Blogger tersebut juga menyatakan lebih baik berkawan cina yang baik - maksudnya cina DAP. Mengapa sekarang baru iktiraf ada cina yang baik walhal pada satu ketika dahulu PAS anggap UMNO kafir kerana bersengkokol dengan MCA dan MIC. Mungkin bagi PAS bersengkokol dengan DAP sudah jadi  HALAL pada hari ini.

Memang cetek dan pendek akal betul si ibu kepada 3 mohd ini. Sebenar nya tidak ujud cina yang baik terhadap orang2 islam. Sama ada cina MCA atau DAP mahu pun Gerakan mereka semuanya sama sahaja - BUSUK HATI terhadap melayu terutamanya islam.

Ekonomi melayu terbantut kerana kekangan2 yang dijalan kan secara halus halusan oleh bangsa cina ini. Setelah mereka gagal menguasai politik di bawah pemerintahan BN kini mereka beraleh arah pula meraih sokongan dari PAS dan PKR. Mereka tahu bahawa PAS dan PKR sangat memerlukan sokongan untuk merebut kuasa, di sini lah kaum cina mengambil kesempatan.

Tujuan cina untuk memecah belah kan melayu telah berhasil dengan bantuan PAS dan PKR. Kini sudah nampak semakin jelas kelemahan kuasa politik melayu. Hasil nya kaum cina telah mendapat keuntungan besar dari kerajaan yang memerintah. PAS dan PKR dapat ape?

Sebenarnya PAS mahu pun PKR tidak pernah berbuat apa jasa terhadap bangsa dan agama walau sebesar ziarah pun. Apa yang mereka telah buat cuma memecah belah kan kaum melayu nya sendiri.

4 ulasan:

  1. "lebih baik berkawan cina yang baik - maksudnya cina DAP"

    "Sanggup berkawan dengan saiton asal dapat jahanamkan UMNO"

    Apakah standard baik bagi PAS? Adakah kerana keji dan hinanya PAS itu amat sangat, maka itu DAP itu masih berstatus baik berbanding UMNO.

    Jika itulah pendirian dan keyakinan PAS, apakah yang dikongsi PAS=DAP jika tidak melingkupkan UMNO.

    Ya... UMNO bukalah sempurna. Itu kenyataan. Tetapi setakat ini, hanya itulah pilihan yang terbaik untuk agama, bangsa dan negara ini.

    BalasPadam
  2. Bukan mudah bagi pencacai2 PAS totok untuk berubah dan menyedari hakikat yang sebenar nya.

    Memang benar kata anda, UMNO bukan lah parti yang terbaik bagi kaum melayu. Se tidak2 nya sudah terbukti banyak berjasa kepada agama, bangsa dan negara.

    BalasPadam
  3. Pas berkawan dgn DAP sekurang2nye meka tlh paham tntang Islam.UMNO berkawan dgn MCA tapi MCA menghina Islam..tapi ulama UMNO senyap je...

    BalasPadam
  4. Kenapa bagi nama anak-anak MOHD saja kenapa tidak MUHAMMAD, some say MOHD means "A dog with big mouth".

    BalasPadam

, , , ,