Facebook Atuk Banjar Masin

Khamis, Mei 13, 2010

Pengundi cina sukar di ramal.

Semakin dekat hari mengundi, semakin rancak kempen di lakukan oleh kedua2 parti yang bertanding di P212 Sibu, Sarawak. Majoriti pengundi nya ialah dari kaum cina yang melebihi 60%. Pada hakikatnya BN tidak sukar untuk mempertahakan P212.

Pengundi2 dari kaum cina di Sabah dan Sarawak sangat berbeza citarasa nya dalam memilih sesuatu parti yang mereka inginkan menjadi pemerintah. Negeri Sabah dan Sarawak sedang pesat membangun, kaum cina sangat teruja dengan pembangunan di sini. Maka untuk meneruskan pembangunan ini hanya BN sahaja yang mampu berbuat demikian.

Jika P212 Sibu jatuh ketangan pembangkang pasti semua pembangunan yang sedang berjalan rancak ini akan terhenti. PR memang tidak berupaya menerukan nya kerana kedudukan parti itu hanya sebagai pembangkang sahaja.

Para pengundi di P212 Sibu tidak akan mudah terperdaya dengan kata2 manis dan janji2 dari PR, itu sebab di setiap cerama dan perhimpunan yang dianjurkan oleh PR tidak mendapat sambutan.

Penyokong2 PAS dan PKR atau DAP yang datang dari semenanjung pasti akan pulang dengan kecewa dan tangan kosong.

3 ulasan:

  1. Menguji keikhlasan pengundi berbagai kaum. Masih ikhlaskah dengan janji dahulu melalui Pakatan Murni.

    BalasPadam
  2. Taksusah meramal undi cina. mereka kan sokong pakatan rakyat bila mereka nampak ada melayu yang sanggup jadi barua mereka untuk jadi 2nd singapore.

    kalau ekonomi merudum tak ada bisnes mereka akan sokong bn.mereka tahu pr tak boleh buat apa. tak percaya tengoklah.

    lagi satu, cina ni tak reti berterima kasih. kalu kita pergi ke kedai mereka , mereka akan sambut dengan senyum manis. bila dah beli, boleh blah.

    BalasPadam
  3. blogwalking, nice to meet your blog, it is a great n good blog...
    please visit me and follow me...
    thank you...
    and friend greeting

    BalasPadam

, , , ,