Facebook Atuk Banjar Masin

Jumaat, Mac 26, 2010

Dugaan pahit bagi PKR di P94 Hulu Selangor.

PKR sedang berada di ambang senja. Peristiwa lompat2 yang berlaku terhadap MP PKR telah menjadikan parti itu lupuh. PKR boleh di ibarat kan kuda tempang yang sedang tunggu masa untuk ditembak mati.

Bukan sahaja rakyat biasa yang sudah pinggirkan PKR, malahan sahabat2 nya dari PAS dan DAP juga sudah pinggirkan PKR. Jika PRK diadakan di P94 Hulu Selangor, adalah lebih baik PKR berundur diri sahaja.

Jikasekiranya PKR bertanding juga untuk mempertahankan P94, ada kemungkinan besar PKR akan kalah teruk sehingga hilang wang pertaruhan nya. Untuk menglak kan dari aib adalah lebih baik PKR tidak bertanding.

Kini UMNO sedang berada ditahap yang sangat baik dari sokongan rakyat. Sudah tidak ada isu2 yang akan melemahkan semangat rakyat untuk menyokong BN. Sebalik nya PKR telah diselubungi oleh berbagai isu yang buruk dan telah menyebabkan rakyat tidak lagi menyokong PKR.

Paling malang bagi PKR apabila beberapa Ahli Parlimen nya melompat keluar parti serta mendedahkan segala keburukan PKR. Kini PKR sudah terumbang ambing tidak tentu arah. Ada kemungkinan besar penyokong2 dari PAS dan DAP sudah hilang kepercayaan terhadap PKR.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,