Facebook Atuk Banjar Masin

Selasa, Jun 16, 2009

PAS Retak menunggu Belah

Keretakan dalam parti PAS semakin jelas selepas Muktamar PAS yang baru berakhir. PAS sudah terbahagi kepada dua kumpulan. Satu kumpulan menyokong Tuan Guru Hj. Hadi Awang dan satu kumpulan lagi menyokong Tuan Guru Hj. Nik Aziz.

Kumpulan yang menyokong Tuan Guru Hadi Awang terdiri dari penyokong yang sedar bahawa orang melayu/Islam mesti bersatu dalam politik. Melayu/Islam akan menjadi lemah jika tidak bersatu dalam politik. Sedangkan kaum kafir sudah bersatu dalam sebuah parti - DAP.

Kumpulan Tuan Guru Hj. Nik Aziz tidak mahu melayu/Islam bersatu dalam satu parti - sebaliknya lebih suka bersatu dengan parti kafir - DAP. Kunun nya untuk mengislamkan DAP. Sekarang perkara yang ditakuti oleh penyokong PAS ialah - DAP akan mengafirkan PAS pula.

- dulu pemimpin PAS ada berkata, UMNO kafir kerana berkongsi kuasa dengan MCA dan MIC.

Sekarang apa macam - PAS sudah bersengkokol dengan DAP.

Sebenarnya pemimpin2 PAS mengetahui bahawa perpecahan politik ini akan menghancurkan melayu/Islam. Kekuatan, perpaduan dan kehormatan melayu/Islam makin sehari semakin terhakis.

Sedangkan kaum kafir semakin bersatu dan bertambah kuat kedudukan nya. Hinggakan kaum kafir ini sudah berani mempertikai kan hak2 orang melayu/Islam.

Kaum kafir ini sentiasa menuntut hak2 persamaan dengan Bumiputera, sebelum berkuasa sudah menuntut, apabila berkuasa akan terus terlaksana. Jika kaum kafir ini sudah berkuasa bersama, tidak mustahil kaum melayu/Islam akhirnya akan terus terpinggir seperti melayu/Islam di Singapura.

Lee Kuan Yew telah datang ke Malaysia untuk meraikan kejayaan DAP kerana mendapat sokongan PAS dan PKR. Lim Kit Siang pernah menjadi setiausaha Lee Kuan Yew semasa Singapura belum berpisah dari Malaysia.

Lee Kuan Yew juga memberi penghormatan kepada semua pemimpin2 PAS dan PKR yang menyokong DAP.

Sebenarnya DSAI memang sudah lama ada hubungan rapat dengan pemimpin Singapura ini.

Orang melayu/Islam harus sedar 'permainan' DAP@PAP yang berpura2 menyokong PAS dan PKR untuk meraih sokongan hingga dapat berkuasa bersama memerintah negara. Perkara buruk akan menimpa orang melayu/Islam jika PAS berkongsi kuasa memerintah dengan DAP dan PKR.

Contoh dibawah ini dipetik dari laman
"http://lebai -mangkuk.blogspot.com"


Sebagai satu contoh:-

Jika sekiranya PR mampu menang 200 kerusi parlimen.
PAS - 80 kerusi
DAP - 70 kerusi
PKR - 50 kerusi, dalam PKR semestinya ada calun dari bukan melayu.

Jika PAS membuat usul untuk mengujud kan negara Islam nya dan mendapat tentangan dari DAP (DAP pasti menentang negara Islam). Undian akan dijalankan.
Soalan nya, mampukah PAS meraih undi majoriti?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

PAS akan menjadi parti manoriti sahaja jika dapat memerintah, seperti apa yang pernah berlaku di negeri Perak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,