Facebook Atuk Banjar Masin

Rabu, Mac 18, 2009

UMNO yang Barah Bertambah Parah

Ehsan Photo from - A Kadir Jasin

Tok gajah sangat gembira dan puas hati kerana Lembaga Disiplin parti telah berjaya membersihkan UMNO sepenuh nya. Cuma dua orang ini sahaja yang selama ini telah mengotorkan nama baik parti UMNO. Tok sokong penuh keputusan Pengerusi Lembaga kerana seorang sahaja yang patut dikenakan tindakan. Yang seorang lagi tu memang patut diberi amaran sahaja. Tetapi adalah lebih baik jika ke dua2 nya di istiharkan tidak bersalah bersabit kurang bukti. Maka dengan ini UMNO akan lebih nampak bersih - 0% 'rasuah politik'.

Parti UMNO nampak nya sudah bertambah baik dan pulih. Setelah siasatan dijajankan dengan rafi dan se adil2 nya, hanya DUA ORANG SAHAJA yang terlibat rasuah. Kesalahan sama tapi seorang sahaja yang patut diambil tindakan dan yang seorang lagi diberi amaran sahaja - itulah keadilan yang termakhtub dalam UMNO. UMNO MEMANG ADIL.

Ada be ratus2 lagi ahli yang telah disiasat setelah menerima aduan - tetapi semuanya didapati tidak bersalah - bersih!. UMNO MEMANG BERSIH.

Setelah selesai membuat keputusan diatas, Pengerusi Lembaga Tatatertib sangat berpuas hati, kerana pemimpin yang 'rasuah' dalam parti sudah dikenal pasti dan telah diambil tindakan sewajarnya. Maka dengan ini, UMNO di istiharkan telah menjadi sebuat parti yang SANGAT BERSIH dari 'rasuah politik'.

Maka dengan ini diharaf semua ahli2 UMNO berpuas hati dan terus bersatupadu kearah kemajuan parti.

2 ulasan:

  1. Lembaga UMNO ni memang mengikut contoh MACC. Daripada 900 laporan rasuah UMNO, takde satu kes pun yg blh di dakwa. 900 N.F.A - satu rekod dalam Malaysian Book of record ( 900 kes rasuah dalam UMNO je - bukan rekod ke tu? Tu baru je tahun ni punya aduan).

    BalasPadam
  2. MANA UMNO 0% RASUAH.....KT BAHAGIAN AKU SAJA, CALON KETUA BAHAGIAN DAH HABIS 1.5 JUTA NAK JADI KETUA BAHAGIAN.....

    KALAU KAT PAU UMNO MUNGKIN LEBIH KOT.....HEEEEEEEEEEE

    U SEDAR KE NI, SELEPAS PAU UMNO, ADA LAGI KES RASUAH SEPERTI YANG DI LAPURKAN KT AKHBAR..... MELIBATKAN JAWATAN TERTINGGI UMNO..

    USAH LA CAKAP, MEMANG UMNO SEBUAH PARTI RASUAH...

    HIDUP UMNO..........HIDUP RASUAH
    HIDUP RASUAH.........HIDUP UMNO

    BalasPadam

, , , ,