Facebook Atuk Banjar Masin

Selasa, Januari 27, 2009

Pengkhianat UMNO !! ADUN BOTA masuk PKR


Ahli Dewan Undangan Negeri kawasan Bota,Parit,Perak Datuk Nasarudin Hashim yang sebelum pilihanraya umum 2008 ialah Ahli Parlimen Parit dan baru-baru ini tidak disambung kontrak sebagai Pengerusi FELCRA serta tewas dan pemilihan Ketua UMNO Bahagian Parit hari ini umum sertai Parti Keadilan Rakyat.

Beliau membuat pengumuman itu dalam satu sidang akhbar di ibupejabat PKR dekat Petaling Jaya.Hadir sama ialah Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Nasarudin,58 mendakwa keputusannya itu adalah demi kepentingan para pengundinya di kawasan Bota.

Nasaruddin yang sebelum ini Pengerusi Felcra diganti oleh Ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Tajuddin Rahman.

Dalam pilihanraya umum Mac 2008 beliau diturunkan bertanding kawasan Dewan Undangan Neegeri Bota.Tempatnya sebagai Ahli Parlimen Parit ditandingi oleh Mohd Nizar Zakaria yang Berjaya tewaskan calon PAS.




Nasaruddin menewaskan calon PKR Usaili Alias dengan majoriti 2,068 undi selepas memperoleh 6,556 undi di DUN Bota dalam pilihanraya Mac lalu.

Berikutan langkah ini kini Pakatan Rakyat ada 32 kerusi di Dewan Undangan Negeri Perak berbanding 27 Barisan Nasional.

PKR pula tambah satu kerusi dari tujuh sebelum ini jadi lapan manakala DAP 18 dan PAS enam.
Ada khabar angin yang bergelar kata PKR kini mengintai balik jawatan Menteri Besar Perak yang terpaksa diberi pada datuk seri Nizar Jamaluddin dari PAS kerana ADUN Melayu PKR tidak ada kelayakan akademik.

IBARAT MASUK KE KADANG HARIMAU - itu ulasan awal saya mengenai Adun Bota yang membuat keputusan agak mengejut menyertai PKR pada hari ini . dahulu kita mendengar ura-ura Datuk Arif Shah ,tetapi tindakan bijak UMNO PP yang cepat bertindak memujuk Arif Shah serta Pak Lah berjaya menghalang beliau ke PKR . Saya tidak mahu menyalahkan UMNO Perak kerana bagi saya keputusan mengejut kerana sebelum ini tiada khabar angin pun mengenai lompat parti ini .Apa yang saya hendak katakan tawaran lumayan oleh Pak Sheikh kepada Adun Bota berjaya mengumpan beliau lompat ke PKR walaupun beliau tahu ramai orang akan marah dan chop sebagai pengkhianat Melayu /UMNO ,tiada maruah dan lain-lain lagi .Jika Adun -adun @ Ahli Parlimen dari bukan Melayu saya tidak berasa hairan sangat tetapi Saya berasa cukup kecewa da rasa begitu murah harga pemimpin UMNO untuk dibeli yang dikatakan mahu berjuang untuk bangsa Melayu ..ADUN BOTAK INI ADALAH AHLI POLITIK YANG TIDAK BERMARUAH DAN PENGKHIANAT !!

LINK

Umno Perak jumpa Najib hari ini bincang isu ADUN bota

apa sebab Adun Bota ke PKR


PENGUNDI BOTA UNDI BN-TOLONG BUKTIKAN MEREKA MAHU PKR

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,